Pazar 09.12.2018
Son Güncelleme: Pazar 09.12.2018

100 yıl daha buradayız

Avrupa’da en büyük operasyonlarının Türkiye olduğunu söyleyen ABD’li hazır giyim devi Brooks Brothers’ın Başkanı Andy Lew, “Türkiye’ye inancımız çok yüksek. 100 yıl daha buradayız” dedi

Amerıkalı hazır giyim markası Brooks Brothers, 5 yıl önce Koç Holding'le adım attığı Türkiye pazarında büyümeye kararlı. 200 yıllık geçmişe sahip Brooks Brothers'in Başkanı Andy Lew, "Kısa sürede Avrupa'da en büyük işkolumuz Türkiye oldu. Uzun vadeli düşünen bir şirketiz. 100 yıl daha buradayız" dedi. Lew ve markanın Türkiye ortağı RMK'nın CEO'su Füsun Kuran ile Türkiye pazarına bakışlarını, büyüme palanlarını konuştuk...
Global bir markasınız... Tüm pazarlarınız içinde Türkiye'nin yeri nedir? 45'ten fazla ülkede faaliyet gösteriyoruz. 5 yılda Avrupa içerisindeki en büyük iş kolumuz Türkiye oldu. Almanya ve Fransa gibi ülkeleri geride bıraktık... Türkiye pazarına dair inancımız da çok yüksek. Koç Grubu'yla ilişkilerimiz çok iyi. Türkiye'de olmaktan heyecan duyuyoruz. Türkiye pazarı bizim markamızla çok uyuşuyor. Bir sonraki yüzyıl için Türkiye'nin hikâyemizin bir parçası olacağını düşünüyoruz.
Siz Türkiye'den ürün alıyor musunuz? Tabii alıyoruz... Özellikle örgü kumaşlarımızı Türkiye'den alıyoruz. Bazı ürün gruplarında üretim de yaptırıyoruz. Türkiye tedarikte önemli pazarlarımızdan biri.
GÖMLEKTE REKOR SATIŞ
2018 Türkiye operasyonlarınız için nasıl bir yıl oldu? Bu yıl satışlarımızda yüzde 30 artış oldu, 2019'da da yüzde 30 artış hedefliyoruz.
Müşteri kitleniz kim, kimler giyiyor ürünlerinizi? Takım elbise giyen herkes hedef kitlemizde. Avrupa pazarında en çok gömlek satılan ülke Türkiye. Çünkü çok harika bir gömleğimiz var. Buruşmuyor ve içinde polyester yok.
Turistlere satışlarınız yüksek mi? Yüzde 20'ler seviyesinde... Tatillere göre turistlerin alım profilleri değişiyor. Arap, Alman ve Amerikalı turistlere çok iyi satış yapıyoruz.

GENÇLER MAĞAZADAN UZAKLAŞIYOR
Online satış yapıyor musunuz?
Son dönemde online satışlara ağırlık verdik. Henüz senesi dolmadan bir mağaza kadar satışa ulaştı. Tahminlerimize göre dünyadaki bütün perakende markaları yüzde 20-25 internet satışına dönecek. Çünkü internet çok daha avantajlı. Özellikle gençler mağazadan uzaklaşıyor. İnternette en fazla alım İstanbul'dan. Mağazalarımızda ise Doğu illerinden gelen vatandaşların alımları çok yüksek.
SALI SALLANIYOR İNDİRİMİ GÜNDEMDE
Şahane Cuma'da nasıl bir performans gösterdiniz?
Bu yıl satışlarımız gerçekten çok iyiydi. Üç günlüğüne yüzde 50 indirim yaptık. Bugüne kadar Şahane Cuma indirimleri yapardık ama bu kadar iyi satış olamazdı. Artık müşteriler bunun büyük bir fırsat olduğunu öğrendi. Biz perakendeciler kendi aramızda "Her ay salı sallanıyor diye bir indirim mi yapsak" diye konuşuyoruz.
TÜRK ERKEKLERİ ŞIK GİYİNİYOR
Türklerin giyimini nasıl buluyorsunuz?
Dün geldim, akşam yemeği yediğimiz restoranlarda herkes çok şıktı. Erkeklerin çoğu ceket giymişti. Perakende Konferansı'nda da katılımcılar çok şıktı.
Sizce bir erkeğin kaç gömleği olmalı? Sizin kaç gömleğiniz var?
En az 100 gömleğim vardır benim. Çalışan bir erkeğin 30-50 arasında gömleği olmalı

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.