Pazartesi 10.12.2018
Son Güncelleme: Pazartesi 10.12.2018

Çin’deki düşüş Almanları korkuttu

Çin, 2010'dan bu yana dünyanın en büyük otomobil pazarı. Bugün dünyada satılan otomobillerin üçte biri Çin'de satılıyor. 2000'de sadece 600 bin adet olan otomobil pazarı, 2017'de 25.8 milyon adede ulaştı. Çin sadece dünyanın en büyük pazarı değil, aynı zamanda otomotiv markalarının da en büyük gelir kaynağı… Ancak son yıllarda küresel otomobil pazarının lokomotifi Çin'de büyümenin yavaşlaması dikkat çekiyordu. 2018'de işler iyi gitmemeye başladı. Şubatta satışlar yüzde 9.6, temmuzda yüzde 5.1, ağustosta yüzde 4.3 düştü. Son olarak eylülde yüzde 12 düşüşle 2.44 milyon adetten 2.15 milyon adede indi. Böylece 2018'de toplam dört kez daraldı. Jato verilerine göre yılın ilk 10 ayında otomobil pazarı 6 bin adet azalarak 17.94 milyon adet seviyesine geriledi. Düşüş küçük olsa da bundan sonra pazardaki büyümenin eskisi gibi olmayacağını göstermesi açısından önemli.
BORÇLANMA ARTTI
Otomotiv sektöründeki daralmanın en büyük nedeni olarak, ekonomideki durgunluk ve ticaret savaşları gösteriliyor. Ayrıca hane halkı borç oranının artması ve hane halkı gelirlerindeki düşüş gibi nedenler tüketicilerin para harcama iştahını azalttı. Çin'deki büyümenin yavaşlaması, başta Almanlar olmak üzere Çin'e yatırım yapan otomotiv markalarını düşündürmeye başladı. Bütün bunlara rağmen Çin, dünyanın en büyük pazarı olmayı sürdürecek. Otomobil sahipliği oranın birçok ülkeden daha düşük olması nedeniyle, talebin eskisi gibi olmasa da devam etmesi bekleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.