Pazartesi 17.12.2018
Son Güncelleme: Pazartesi 17.12.2018

Çin’de voltaj yükseliyor

ÇİN, dünyada en fazla alternatif yakıtlarla çalışan hibrit, plug-in hibrit ve elektrikli otomobilin satıldığı ülke. 2018'de de bu durum değişmedi. Jato verilerine göre, yılın dokuz ayında 811 bin adet alternatif yakıtla çalışan otomobil satışı gerçekleşti. Pazar 404 bin adet aracın satıldığı 2017'e göre yüzde 100.7 büyüdü. 2018 sonunda alternatif yakıtlarla çalışan araç satışının 1 milyon 150 bin adet olarak gerçekleşeceği tahmin ediliyor. Ocak-eylül aylarında Çin'de 413 bin adet elektrikli otomobil satıldı. Aynı dönemde 202 bin adet hibrit, 192 bin adet ise plug-in hibrit satışı gerçekleşti. 2017 Ocak-eylül aylarında 69 bin adet plug-in hibrit, 87 bin adet hibrit ve 246 bin adet elektrikli otomobil satılmıştı. Bu arada Çin'in hibrit ve elektrikli otomobil pazarındaki yabancı markaların payı 4 puan artarak, yüzde 30'a yükseldi. Çinli markaların pazar payı ise yüzde 70'e geriledi.
2018'DE DÜNYADA 1.4 MİLYON SATILACAK
2017 sonu itibarıyla dünyada 3.2 milyon adet elektrikli otomobil bulunuyor. Dünyada en fazla elektrikli otomobilin olduğu ülke ise 1.2 milyon adetle Çin. İkinci sırada 750 bin adetle ABD var. Japonya 201 bin adetle dünyada en fazla elektrikli otomobil olan üçüncü ülke. Dördüncü sırada 187 bin adetle araştırma şirketi EV-Volumes'ün tahminlerine göre 2018'de 1.4 milyon adet elektrikli otomobil satışı gerçekleşecek. 2017'de global elektrikli oto satışları 1.2 milyonla rekor kırmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.