Salı 18.12.2018 00:00
Son Güncelleme: Salı 18.12.2018 10:54

Turizmde Türkiye'nin ilk veri merkezi kuruluyor

Kültür ve Turizm Bakanlığı, turizmde sağlıklı ve kapsamlı yol haritalarının oluşturulması amacıyla istatistiklerin tek elde toplanıp işlenebileceği Türkiye'nin bu alandaki ilk veri merkezini kuracak.

AA muhabirinin edindiği bilgilere göre, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy'un daha önce turizm verileriyle ilgili yeni bir çalışma yapılacağını açıklayarak, sinyalini verdiği yeni sistemin detayları belli oldu.

Bakanlık Tanıtma Genel Müdürlüğünce çalışmaları yürütülen ve 2019'da hayata geçirilmesi hedeflenen uygulama sayesinde Türkiye'de ilk kez turizmle ilgili "veri merkezi" oluşturulacak.

Türkiye'nin yeni tanıtım stratejisini hazırlayarak, gelecek yıldan itibaren uygulamaya koymayı ve bu çerçevede "Türkiye Markası"nı oluşturmayı planlayan Bakanlık, "veri merkezi" ile hali hazırda farklı kurum ve kuruluşlarda bulunan turizm istatistiklerinin tek elde toplanarak, turizmle ilgili bilgilerin sağlıklı bir zemine kavuşturulmasını amaçlıyor.

Bu kapsamda, kurulacak merkez, kamu kurum ve kuruluşları ile turizm sektöründen gelen tüm verileri bünyesinde toplayacak. Söz konusu verilerin tekilleştirilmesi çalışmalarının 2-2,5 aylık bir sürede tamamlanması öngörülüyor.

TURİSTİN PROFİLİ DE GÖRÜLECEK

Merkezde, sınır giriş-çıkış istatistiklerinin yer aldığı klasik verilerin yanı sıra geceleme sayılarından, turizm gelirlerine kadar uzanan geniş bir yelpazede istatistik bilgilerine yer verilecek.

Ayrıca yabancı turistlerin Türkiye'ye kaçıncı kez geldiği, hangi ülkeden ziyaretçilerin Türkiye'yi tercih ettiği veya etmediği, Türkiye'ye ilk defa gelenler gibi turist profillerini yansıtan detaylı verilere de merkez üzerinden ulaşılabilecek.

Veri merkeziyle Türkiye'yi ziyaret eden yabancı turistlerin ülkelerine ve özelliklerine göre niteliklerinin, Türkiye hakkındaki algılarının net olarak fotoğrafı çekilebilecek. Bu veriler, "bireysel tanıtım" hamlelerinin temelini de oluşturacak.

Veri merkezi böylelikle ülkelere yönelik turizm planları oluşturulurken, turistlerin nitelikleri de dikkate alınarak, daha sağlıklı ve kapsamlı yol haritalarının temelini atacak.

YENİ BİR "DİJİTAL PORTAL" KURULACAK

Bakanlık, ayrıca 2019'da Türkiye'nin tanıtımıyla ilgili dijital dünyada yürütülen faaliyetlerin her yönüyle yansıtılacağı, yeni bir portalı da hayata geçirmeyi planlıyor. Bu noktada gereken tüm ihtiyaçları saptayan Bakanlık, dünyaca tanınan, uluslararası bir firmayla portalın kurulması için çalışma başlattı. Portal, web, sosyal medya ve cep telefonlarından erişebilecek "mobil" uygulama olarak bütünleşik bir şekilde hizmet verecek.

"ALO 176" YENİDEN YAPILANDIRILACAK

Bakanlık turizmle ilgili bazı noktalarda şikayetlerin de yansıdığı iletişim merkezi "Alo 176"yı da gelecek yıl yeni bir yapıya kavuşturmayı planlıyor. Bu kapsamda, çağrı merkezi üzerinden sadece devlet bazında değil sektöre ilişkin şikayet ve önerilere yönelik veriler de alınacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.