Salı 25.12.2018
Son Güncelleme: Salı 25.12.2018

Kurum: 5 yılda 662 bin ev dönüştü

SABAH’ın düzenlediği kurultayda önemli mesajlar veren Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, 2012’den bu yana 662 bin bağımsız bölümün dönüşüm kapsamına alındığını belirterek, “5 yılda 8.5 milyarlık kaynak aktardık” dedi

Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, bakanlık olarak yılda 300 bin konutu dönüştürmeyi hedeflediklerini belirterek, "Gecekondu yerine 30 katlı bina istemiyoruz, buna da müsaade etmeyeceğiz" diye konuştu. Bakan Murat Kurum, bakanlık olarak SABAH'ın düzenlediği kurultaylardan alınacak verilerle kentsel dönüşüme örnek projeler katmak arzusunda olduklarını ifade etti. Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, "İstatistik vermek istiyorum. 2017'de BM raporunda dünya nüfusu 1 milyar artarak 7.6 milyar seviyesine gelmiş. 2050 yılında dünya genelinde 10 milyar nüfus bekliyoruz. Türkiye'de yıllık yüzde 1.5 artış var. Bu nüfusun yaklaşık yüzde 88'i şehirlerimizde yaşıyor. Konut adedi 19.5 milyon. Dolayısıyla inşaat sektörümüz ülkemizde ve diğer ülkelerde lokomotif olmaya devam edecek" dedi.
8.5 MİLYAR AKTARDIK
"Sanayi mi inşaat mı tartışmasını yapmıyoruz" diyen Kurum, iki olguyu birbirinden ayırmaya gerek olmadığını belirterek, "Gelişen ülkelerde her ikisi de önemli" mesajı verdi. 2012'de başlayan kentsel dönüşüm hamlesiyle bugüne kadar 662 bin bağımsız bölüm dönüşüm kapsamına alındığını belirten Bakan Kurum, "Bugüne kadar bakanlık olarak kentsel dönüşüm projelerinde kredi desteği olmak üzere 8.5 milyar TL kaynak aktarıldı. Gelecek 20 yılda 6.7 milyon bağımsız bölümün dönüşmesi gerekiyor" dedi.
30 KATLI BİNAYA İZİN YOK
Bakan Kurum, gecekondu yerine 30 katlı bina yapılmasına müsaade etmeyeceklerini söyledi. Çevre ve Şehircilik Bakanı Kurum, şöyle konuştu: "Vatandaşın içerisinde olduğu değer esaslı projeler yapılacak. Asıl olan depremden vatandaşımızın en az zararı görmesidir. Çökük, metruk ve afet riski görülen alanların dönüşümü çok önemli. En son Erzurum'a gittik. Çok kadim bir şehir. Şehir meydan düzenlemesi yapacağız hem de tarihimizi gün yüzüne çıkarıp gelecek nesillerimize aktarma fırsatımız olacak. Bizim tarihimiz bin yıla dayanıyor. Ecdadın bize bıraktığı eserleri ortaya çıkarıyoruz ve buna devam edeceğiz. Tarihi kentlerimizi meydana çıkaracak projeler ortaya koyacağız."
'HÜKÜMET VE SEKTÖR ARASINDA KÖPRÜYÜZ'
KURULTAYIN açılış konuşmasını yapan SABAH Gazetesi Ekonomi Müdürü ve Yazarı Şeref Oğuz, SABAH'ın uzun yıllardır inşaat sektörünün tartışma platformu haline geldiğini belirterek, şunları söyledi: "Kentsel dönüşüm, mütekabiliyet, KDV ve İmar Barışı gibi pek çok konuları gündeme getirerek hükümet ve sektör arasında bir köprü işlevi gördük. İnşaat durursa Türkiye durur, bunu biliyoruz. Sektörün durmaması için açıkçası bunun çözümlerini de bulacağız. Gönül ister ki çözümler kalıcı olsun. Kurultaylarla bunu kurumsallaştırdık."
'KİMLİKLİ ŞEHİRLER İNŞA ETMEMİZ GEREKİYOR'
ATO Ticaret Odası Başkanı Gürsel Baran ise kentsel dönüşümün önemine dikkat çekecek, "Küreselleşme konusu kentleri doğrudan etkiliyor. Teknolojik gelişmelerin nimetleri, akıllı şehirler kavramıyla kent hayatına yansıyor. Şehri oluşturan unsurlardan bir kültür, diğer insanın mutluluğudur. Burada dikkate alınması gereken kültürel dokuyu koruyan, kendi öz kimliğini yansıtan şehirler inşa etmektir. Şehirler akıllanırken tarihe de, kültüre de sıkı sıkıya sahip çıkılması gerektiğine inanıyoruz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.