Cuma 11.01.2019
Son Güncelleme: Cuma 11.01.2019

Tahvil ihracına 2.5 kat talep geldi

Kur saldırısını bertaraf eden ekonomide dengelenme sürecini başarıyla yöneten Türkiye, küresel yatırımcıların da güvenilir limanı olmaya devam ediyor. Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından, 2019 yılı dış finansman programı çerçevesinde dolar cinsinden Nisan 2029 vadeli olarak gerçekleştirilen tahvil ihracının miktarı 2 milyar dolar oldu. İhraç tutarı 16 Ocak'ta hesaplara girecek.
EURO İLE TAKAS EDİLDİ
Tahvile toplamda 200'den fazla yatırımcı, ihraç tutarının 2.5 katından fazla talep gösterdi. Tahvilin yüzde 40'ı ABD, yüzde 27'si Türkiye, yüzde 20'si İngiltere, yüzde 8'i diğer Avrupa ülkeleri ve yüzde 5'i diğer ülkelerdeki yatırımcılara satıldı. Tahvilin kupon oranı yüzde 7.625, yatırımcıya getirisi ise yüzde 7.68 oldu. Söz konusu dolar tahvili ihraç tutarının tamamı euro cinsi yükümlülüğe dönüştürüldü. Takas sonucu işlemin nihai euro maliyeti yüzde 4.965 oldu.
Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak, tahvil ihracının dengelenme sürecinin başarısını ortaya koyduğunu belirterek, "2.5 kattan fazla talep, küresel piyasalarda Türkiye ekonomisinde ortaya koyduğumuz güçlü ve istikrarlı söyleme sağlam cevaplar, refleksler aldığımızı gösteriyor" diye konuştu.
İHRAÇ TARİHİ: 16 OCAK 2019
VADE SONU: 26 NISAN 2029
KUPON ORANI: % 7.625
EURO MALİYET: % 4.965

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.