Çarşamba 16.01.2019
Son Güncelleme: Çarşamba 16.01.2019

Devletten 14 bin çocuğa iş

Devletin koruması altındaki 14 bin çocuğa istihdam için kollar sıvandı. 23 ilde meslek kursları verilerek kalifiye eleman yetiştirilecek

Hükümet, koruma altındaki 14 bin çocuğun kalifiye olup, ekonomik üretime katılması için bugüne kadarki en büyük meslek edindirme ve istihdam projesini hayata geçiriyor. 'Bir meslek bir gelecek' adlı proje 23 ilde başlatıldı. Bu kapsamda 15-18 yaş aralığındaki Çocuk Evleri, Çocuk Evi Siteleri ve Çocuk Destek Merkezleri'nde bakılmakta olan çocuklar meslek edindirme kurslarına alınıyor. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk, "Proje ile koruma altındaki çocuklarımız ilgi ve yeteneklerine göre okul ve atölye sıralarında eğitilecek" dedi. Teorik ve pratik olmak üzere iki ayaklı olarak yürütülecek programda, içeriği Milli Eğitim Bakanlığı belirleyecek. Haftada 6 gün derse girecek olan çocuklar, yaklaşık beş ay eğitimden geçecek. Yıl sonuna kadar 81 ile yayılacak projede, kuaförlük, pastacılık, bilgisayar, tamircilik, terzi, ayakkabıcılık gibi 15'ten fazla meslek eğitimi verilecek.
İŞSİZLİK YÜZDE 11.6 OLDU
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Ekim 2018'e ilişkin işgücü istatistiklerini açıkladı. İşsiz sayısı, geçen yılın ekim ayında, bir önceki yılın aynı ayına göre 501 bin kişi artarak 3 milyon 788 bin kişiye çıktı. Aynı dönemde işsizlik oranı 1.3 puan yükselerek yüzde 11.6 oldu. İşsizlik oranı bir önceki aya göre ise 0.2 puan arttı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.