Pazartesi 21.01.2019
Son Güncelleme: Pazartesi 21.01.2019

Tüketiciyi aldatan reklama geçit yok

Geçen yıl Reklam Kurulu tüketiciyi aldatan ve yanıltıcı reklamlara 19.6 milyon lira para cezası kesti. Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, “En çok sağlık sektörüne ceza kesildi” dedi

Hükümet tüketiciyi aldatan reklamlara göz açtırmadı. 2018 yılında Reklam Kurulu tarafından tüketiciyi aldatan ve yanıltıcı reklamlara 19 milyon 635 bin 211 lira idari para cezası verildiğini açıklayan Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, "Geçen yıl 4 milyon 600 bin lira ile en çok sağlık sektörüne ilişkin reklamlara idari para cezası uygulandı" dedi. Ticaret Bakanlığı olarak tüketicileri aldatan, yanıltan, can ve mal güvenliğini, tehlikeye düşüren, bilgi ve tecrübe noksanlığını istismar eden ve mevzuata aykırı reklamlarla Reklam Kurulu aracılığıyla mücadele ettiklerini belirten Pekcan, kurulun tüketicileri aldatıcı ve yanıltıcı reklamlara düzeltme, durdurma ve idari para cezası gibi ceza verme yetkisi olduğunu anımsattı.
19.6 MİLYON LİRA CEZA
Pekcan, bu kapsamda 2018 yılında Reklam Kurulu tarafından toplam 4 bin 148 dosyanın karara bağlandığını, bunlardan 375 dosya hakkında toplam 19 milyon 635 bin 211 lira idari para cezası ve reklam durdurma cezası verildiğini söyledi. Pekcan, 604 dosya hakkında ise yalnızca reklam durdurma cezası uygulandığını açıkladı.
SAĞLIK SEKTÖRÜ CEZADA ÖNDE
Sağlık, gıda, kozmetik ve temizlik ürünleri, iletişim hizmetleri, turizm, teknoloji ve finansal hizmetler gibi çok geniş bir yelpazede reklam denetimi gerçekleştirdiklerine belirten Pekcan, "2018 yılında 4 milyon 600 bin lira ile en çok sağlık sektörüne ilişkin reklamlara idari para cezası uygulandı. Sağlık sektörünü 4 milyon 210 bin lira ile gıda ve 3 milyon 430 bin lira ile de turizm sektörü izledi" dedi. Pekcan, ayrıca yasa dışı bahis ve kumar oyunlarının, her türlü ateşli veya ateşsiz silahların, sohbet, arkadaşlık ve eş bulma hatlarının ve hizmetlerinin reklamlarını da her türlü mecrada yasakladıklarını ifade etti.
GELENEKSEL ÜRÜNE KORUMA
Coğrafi işaretler ve geleneksel ürün adlarının etkin bir şekilde korunması ve denetimiyle ilgili çalışmaların yürütülmesi amacıyla da Türk Patent ve Marka Kurumu ile protokol imzaladıklarını belirten Pekcan, "Kurum bu konuda tüketicileri aldatıcı uygulamalara ilişkin gelen başvuruları Bakanlığımıza iletilecek ve yapılacak inceleme sonunda mevzuata aykırılık tespit edilirse gerekli idari yaptırımlar uygulanabilecek."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.