Pazar 27.01.2019

Fenerbahçe her cephede kaybetti

Taraftarını kahreden Fenerbahçe, yatırımcısını da çıldırttı. Koç geldikten sonra borsada yüzde 56 düşen Fener, piyasa değeri liderliğini Cimbom’a kaptırdı

Fenerbahçe'de başkanlık koltuğuna oturan Ali Koç 18 haftada üç teknik direktör değiştirmesine rağmen kötü gidişi durduramazken, borsada 'en değerli spor şirketi' unvanını ezeli rakibine kaptırdı.
ŞİKE SÜRECİNDEN BETER
Ali Koç'un başkanlık yarışını kazandığı 3 Haziran 2018'den bu yana Fenerbahçe hisseleri borsada yüzde 56.4 değer kaybetti. Bu dönemde bedelli sermaye artırımı yaparak yatırımcının cebinden 150 milyon liraya yakın para da çekilirken, şirketin piyasa değeri 724.5 milyon liraya geriledi. Ali Koç'un başkanlık koltuğunda bulunduğu 8 aylık süreçte, tarihi kumpas olan şike sürecinin ilk 8 aylık dönemindeki yüzde 45'lik kayıptan fazla değer kaybedildi.

Koç'un başkan olmasından bu yana Galatasaray hisselerindeki kayıp yüzde 18.4'te kaldı. Galatasaray 729 milyon TL ile piyasa değerinde Fenerbahçe'yi geride bıraktı. Haziran 2018'den bu yana hisseleri yüzde 50 değer kaybeden Beşiktaş'ın piyasa değeri 400.8 milyon TL'ye geriledi. Trabzonspor ise, geçen hafta alınan yüzde 200 oranındaki bedelli artırımın etkisiyle bu dönemde yüzde 60 düşerken son 1 haftadaki kayıp yüzde 21 oldu.
KUR DÜŞTÜ BORÇ AZALDI
Öte yandan Fenerbahçe, Beşiktaş ve Galatasaray'ın ağustos sonunda 6.2 milyar lira olan borcu, kasımda 5 milyar 535 milyon liraya geriledi. Mayıs-ağustos arasında yüzde 45 yükselen euro, ağustos-kasım arasında yüzde 20'ye yakın değer kaybetmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.