Çarşamba 06.02.2019

Avrupa durgunluğun eşiğinde

Euro Bölgesi’nde büyümenin durgunluğa geçmesinin ardından PMI endeksi de 5.5 yılın en düşüğüne geriledi. Fransa ve İtalya’nın başını çektiği durgunluk Avrupa kapılarına dayandı

Fransa ve İtalya'nın büyüme rakamlarının durgunluğa işaret etmesi üzerine yeni gelen veriler de Euro Bölgesi'nde bir 'stagnasyon' riskini ortaya çıkardı. Özel sektörün büyümesi 2013'ten bu yana en düşük düzeyde gerçekleşirken Satınalma Yöneticileri Endeksi (PMI) rakamları da 51 puan seviyesine geriledi. 50 puan ve altı durgunluk anlamına geliyor. Böylece, Euro Bölgesi genelinde PMI endeksi beş buçuk yılın en düşük rakamına gerilemiş oldu. En zayıf halka İtalya'da ayrıca hizmet sektöründe üst üste 7'nci ay gerileme yaşandı. Eylülden itibaren ilk kez işsizliğin artış gösterdiği İtalya'da büyüme de 45 ayın en düşük seviyesinde gerçekleşti.
BREXİT BELİRSİZLİĞİ
AB'den çıkmaya çalışan İngiltere'de de durum farklı değil. Tüketimdeki gerileme ile İngiltere de durgunluğa girmiş durumda. Sterlin iki haftanın en düşük seviyesine gerilerken, İngiliz şirketlerinin geçtiğimiz ay açıkladıkları bilançolarında da yavaşlama bariz bir şekilde görüldü. Bu yavaşlamada, Brexit'in yarattığı belirsizliğin büyük payı olduğu belirtiliyor.
ALMANYA %1'E ÇEKTİ
Avrupa'nın en güçlü ülkelerinden Almanya'da ise PMI, ocakta 52.1 puana yükseldi. Almanya'da Aralık 2018'de 51.6 olan bileşik PMI, 52.1 puana yükselmiş oldu. Ancak küresel ticarette savaşların şiddetinin artması ve Brexit endişesinden dolayı Alman hükümeti, bu yıl için büyüme tahminini yüzde 1.8'den 1'e revize etmişti.
1 MART SONRASI DÜNYA DARALABİLİR
Dünya için de sinyaller çok olumlu değil. Birleşmiş Milletler Ticaret Ajansı dün ABD'nin Çin mallarına tarifeleri artırma planının yürürlüğe girmesi halinde dünya ekonomisi için 'devasa' etkileri olacağı uyarısı yaptı. 1 Mart itibarıyla iki tarafın tarifeleri artırması ile özellikle Asya ülkelerine ciddi zararı olacağı belirtiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.