Giriş Tarihi: 14.2.2019 14:30 Son Güncelleme: 14.2.2019 14:36

Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Arda Ermut, doğrudan yatırımları değerlendirdi

Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Arda Ermut, Merkez Bankasının açıkladığı uluslararası doğrudan yatırım rakamlarını değerlendirdi.

Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Arda Ermut, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) tarafından açıklanan uluslararası doğrudan yatırım rakamları konusunda yazılı açıklama yaptı.

Rakamlara göre; Türkiye'nin 2018 yılının Aralık ayında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 38'lik artışla 1 milyar 168 milyon dolarlık doğrudan yabancı yatırım çektiğini kaydeden, Ermut, "2018 yılı göz önüne alındığında toplam 13 milyar 163 milyon dolarlık doğrudan yatırım miktarına ulaşılmış, böylece yıllık bazda yüzde 14'lük önemli bir artış elde edilmiştir. 2018 yılı içerisinde toplam sermaye yatırımlarında üretim 2 milyar dolar ile başı çekerken, onu sırasıyla perakende, finans ve enerji takip etti" dedi.

UDY PERFORMANSI ÖNEMLİ BİR BAŞARI
Dünya'da toplam UDY'nin çok ciddi manada düşüş yaşadığı 2018 yılında, Türkiye'nin yıllık bazda göstermiş olduğu UDY performansının önemli bir başarı olduğunu vurgulayan Ermut, "Bu başarı ile Türkiye sahip olduğu sağlam ekonomik temelleri ile küresel çapta ekonomisine güvenilen bir ülke olduğunu bir kez daha ortaya koymuştur. Yıl kapanmadan, geçtiğimiz yılın rakamını geçeceğimizi ifade etmiştik, yüzde 14 artışla bunu gerçekleştirmiş bulunuyoruz" açıklamasında bulundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.