Pazartesi 11.03.2019
Son Güncelleme: Pazartesi 11.03.2019

Samsung Türkiye’de üretime giriyor

Teknolojinin ana belirleyicisi olduğu beyaz eşya ve TV sektöründe rekabet hızla artıyor. Türkiye’de üretim yatırımı için hazırlanan Samsung, mağaza sayısını da 450’ye çıkaracak

Avrupa'da 47 milyar euroluk bir büyüklüğe ulaşan ve toplamda 3 bin 500 firmanın bulunduğu beyaz eşya sektörü rekabette çıtayı yükseltiyor. Dünyada 2025'de 763 milyar dolarlık bir büyüklükten bahsediliyor. Üretimden yeni teknolojilere kadar birçok alanda hem geleneksel hem de dijital kanallara yatırım yapılıyor. Türkiye'de online mecralardan satışları yüzde 15'e kadar çıkan Samsung, üretimde yeni yatırımlar yapacak. Samsung Electronics Türkiye Başkanı DaeHyun Kim ve Samsung Electronics Türkiye Başkan Yardımcısı Mert Gürsoy, Ortadoğu ve Kuzey Afrika Bölgesi'nden (MENA) iş ortaklarının katıldığı toplantıda Türkiye'deki yeni planlarını anlattı.
Türkiye pazarında güçlü şekilde var olmaya devam edeceklerini belirten Samsung Electronics Türkiye Başkanı DaeHyun Kim, Türkiye'ye hem üretimlerini hem de knowhow'larını aktardıklarını söyledi. Mert Gürsoy ise Türkiye'de üretime odaklanacaklarını ve yeni mağaza yatırımı da yapacaklarını belirtti. Gürsoy, "Türkiye'de iki üründe üretime başlıyoruz. Biri elektrikli süpürge diğeri de TV'lerin montaj hatlarını burada kurmak için yatırımlar yapacağız. Elektrikli süpürge için bir firma ile anlaştık ve burada bizim kalitemizle üretimi sağlayacağız. Bunun dışında 300 olan mağaza sayımızı 450'ye çıkaracağız" dedi.

Samsung'un hedefinin, Türkiye'de kalıcı bir şekilde televizyonda 1 numara, beyaz eşyada ise ilk 3 oyuncudan biri olmak olduğunun altını çizen DaeHyun Kim, yapay zeka ve 5G için üç yıl içinde 22 milyar dolarlık yatırım gerçekleştireceklerini söyledi. DaeHyun Kim, "5G'deki bilgimizin Türk halkına yararlı olmasını sağlamak için anlaşmalar yapıyoruz" dedi.
TV'DE % 24 PAZAR PAYI
Türkiye'nin Samsung için önemli bir pazar olduğunun altını çizen Mert Gürsoy, "Aynı zamanda, MENA bölgesindeki en büyük pazar konumunda. GFK verilerine göre 2018 yılında lira bazında cirosal olarak TV kategorisinde pazardan 2.5 kat daha fazla büyüdük. Türkiye'de TV pazarına son üç yıldır cirosal anlamda liderlik yapıyoruz. 2018'i de yüzde 24 pazar payı ile lider olarak kapattık. Hatta son ayda yüzde 27'ye kadar ulaştık" şeklinde konuştu. Türkiye'de beyaz eşya sektöründe son 5 seneden beri en çok büyüyen marka olduklarının altını çizen Gürsoy, "Beyaz eşyada yüzde 20'nin üzerinde bir büyüme ile pazarın üzerinde büyüdük" dedi.
ODA DEĞİŞTİRİNCE DİZİYE KALDIĞI YERDEN DEVAM
Nesnelerin internetinin yaygınlaşması ile birlikte 2020'de Avrupa'da 21.6 milyona ulaşması beklenen akıllı evler için en büyük yatırım yapanlardan biri de Samsung. İnternete bağlı cihazlar ile akıllı ev konseptini geliştiren firma, televizyondan fırını çalıştırmaya, yapay zekâ ile oda değiştirince diğer odadaki TV'de dizinin kaldığı yerden devam ettiği bir konsepti de sunacak. 2019'da internete bağlı cihazların dünyada 50 milyara ulaşacağı tahmin ediliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.