Salı 19.03.2019
Son Güncelleme: Salı 19.03.2019

Aile başına maliyet 2300 $

ABD Başkanı Trump’ın başlattığı ticaret savaşı kendi halkını vurdu. Dört kişilik bir ailenin yıllık kaybı 2.300 $. Ticaret savaşlarının ülkeye yıllık maliyeti ise 70 milyar $. Savaş derinleşirse 2 milyon kişi de işsiz kalacak

ABD Başkanı Donald Trump'ın başlattığı ticaret savaşları kendi ülkesini vurdu. Uygulanan tarifeler sonrası savaşın açıldığı ülkelerden ithalat yüzde 31.5 azaldı. ABD'nin bu ülkelere ihracatı da yüzde 11 düştü. Ticaret savaşlarının ABD ekonomisine maliyeti 2018'de 7.8 milyar dolar oldu. Bu rakama ilave olarak 1 milyon ABD'li işinden olma tehlikesi ile karşı karşıya.
İŞSİZLİK ARTACAK
UBS'in araştırmasına göre, sanayide KOBİ'lerin bir bölümünü etkileyen negatif durum istihdamı vuracak. Bir barışın sağlanamaması ve savaşın derinleşmesi durumunda işsiz kalacak kişi sayısı milyonları bulacak. Washington merkezli Trade Partnership Worldwide isimli düşünce kuruluşu da üç senaryo çalıştı. Her üç senaryoda da ambargolar devam ettiği müddetçe üretim tarafında yaşanan daralma büyümeyi etkiliyor. Bu da hem işsizlik oranının artmasına hem de hanehalkı gelirlerinin düşmesine neden oluyor. Hatta en olumsuz senaryoya göre, büyüme yüzde 1 düşecek.
68.8 MİLYAR $ MALİYET
Yüksek gümrük tarifelerinin etkisi ile tüketici ve üreticilerin maliyetlerinde karşılaştıkları artışın yol açtığı zarar ise 68.8 milyar dolar oldu. The American Action Forum'un hesaplamasına göre ise yıllık maliyet 19.7 milyar dolar. Bunun sebebi ise şu anda vergi konan ürünlerin yüzde 70'inin ara mal ve hammadde olması. Çin'den ithal edilen ürünlerin yüzde 98'i ABD'li sanayicilerin üretimde kullandığı ürünler.
TRUMP TİCARET SAVAŞIYLA KENDİ HALKINI VURDU
1. SENARYO
Yüzde 25 gümrük tarifelerinin devam ettiği birinci senaryoda büyüme rakamı yüzde 0.37 düşüyor. Ortalama dört kişilik bir aileye maliyeti ise 767 dolar. 934 bin 700 kişi de işsiz kalıyor.
2. SENARYO
İkinci senaryoda Kanada, Meksika ve AB ülkelerine de tarifeler başlıyor. Büyümeye etkisi yüzde 0.43 oluyor. Aile başına maliyet 902 dolara, işsizlik 1 milyon 40 bine çıkıyor.
3. SENARYO
Üçüncü senaryoya göre, tüm Çin ürünlerine vergi uygulanırsa büyüme yüzde 1.01 azalıyor. Aile başına maliyet 2 bin 294 dolar oluyor. 2 milyon 159 bin kişi işsiz kalıyor.
22.01.2018
ABD, Çin güneş paneli ve çamaşır makinelerine tarife koydu.
09.03.2018
Trump tüm ülkelere demir çelik ve alüminyum tarifesi getirdi.
22.03.2018
ABD, Çin'e karşı Dünya Ticaret Örgütü'nü harekete geçmeye çağırdı.
01.04.2018
Çin, ABD dış ticaret açığını 50 milyar dolara indirme teklifinde bulundu.
02.04.2018
Çin ABD'nin 3 milyar dolarlık sebze, meyve ve şarap ürünlerine tarife getirdi.
03.04.2018
ABD Çin'in 50 milyar dolarlık sanayi ürününe tarife koydu.
26.04.2018
ABD, Huawei'nin İran yaptırımlarını deldiğini açıkladı.
26.04.2018
Çin, ABD otomobillerinin ithalatına gümrük vergisi koyabileceğini açıkladı.
06.07.2018
Çin 3 milyar dolarlık tarife uygulamaya başladı.
11.07.2018
ABD Çin'den alınan 200 milyar dolarlık ilave yüzde 10 vergi koydu.
1.12.2018
Trump ve Şi, 90 günlük ateşkes konusunda anlaştı.
04.12.2018
Çitetelif hakları ile ilgili yeni cezalar açıkladı.
11.12.2018
Huawei CFO'su Meng Wanzhou tutuklandı.
08.01.2019
ABD Çinli teknoloji şirketlerini ülkesinde yasaklayacağını açıkladı.
15.01.2019
Çin firmalarına ABD veya müttefik ülkelerine gitmemelerini önerdi.
01.03.2019
Görüşmelerin son günü geldi ancak anlaşmaya varılamadı. Süre uzatıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.