Salı 19.03.2019 14:36

İhracatçı mobilyacıya hem devletten hem de ihracatçı birliklerden teşvik var

Mobilya sektörünün yeni pazarlara ulaşması için yoğun olarak çalışan İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, yatırım, üretim ve ihracat politikalarıyla mobilya sektörünün hedeflerine ulaşması için projeler geliştiriyor. Devletten aldığı güçle sektöre 6 farklı konuda teşvik veren Birlik, sektörün ihracat yaparken müşteri bulmaktan yurt dışında reklam vermeye, fuarlara katılmaktan müşterileri için uygun kredi bulmaya kadar sayısız destek sağlayarak sektörün gelişimine önemli ölçüde katkı sağlıyor.

Mobilya sektörünün gelişimi için yoğun olarak çalışan İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, devletten aldığı güçle sektör paydaşlarını proje bazlı olarak desteklemeye tüm hızıyla devam ediyor. Sektöre 6 farklı konuda teşvik veren Birlik, sektörün ihracat yaparken müşteri bulmaktan yurt dışında reklam vermeye, fuarlara katılmaktan müşterileri için uygun kredi bulmaya kadar sayısız destek sağlayarak sektörün gelişimine önemli ölçüde katkı sağlıyor.

"HER YIL MİLLİ KATILIM ORGANİZASYONUYLA DÜNYANIN FARKLI NOKTALARINA GİDİYORUZ"

İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Güleç, Sektörel Nitelikli Uluslararası Yurt İçi Fuarların Desteklenmesi kapsamında üretici-ihracatçı ya da pazarlamacı-ihracatçı firmaların Bakanlıkça destek kapsamında olduğu açıklanan yurt içi fuarlara katılımları durumunda yer kirası ve stand yapım masraflarının yüzde 50 oranında desteklendiğini söyledi. Yurt dışında gerçekleştirilen fuar katılımlarının desteklenmesi kapsamında yurt dışı fuarlara milli katılım organizasyonu ya da bireysel katılım sağlanması durumunda Bakanlık tarafından açıklanan "desteğe esas tutar(TL/m2)" kadar desteklendiğini söyleyen Güleç, "Bu tutar, bakanlık tarafından " yer kirası, stand yapımı, nakliye ve fuarda görevli personelin ekonomi sınıf uçuş masrafları" ve %50 destek oranı dikkate alınarak hesaplanmaktadır. Hedef ülkelerde destek oranı %70 olduğundan bu ülkelerde gerçekleşen fuarlar için açıklanan tutar bu husus dikkate alınarak belirlenmektedir. Destek limiti: genel nitelikli fuarlar için 56.000TL/fuar; sektörel nitelikli fuarlar için 85.000TL/fuar; prestijli fuarlar için: 284.000TL/fuar" diye açıkladı.

MOBİLYA SEKTÖRÜ DEVLET DESTEKLERİYLE ÜRETİM, TASARIM VE İHRACATA ODAKLANIYOR

Firmaların yurt dışı birim marka ve tanıtım faaliyetlerinin desteklenmesiyle ilgili de açıklamada bulunan Güleç, şirketlerin birim desteğinden ülke bazında 4 yıl, tanıtım desteğinden 4 yıl, marka tescil desteğinden de 4 yıl faydalanılabildiğini açıkladı. Tasarım Desteğinin ise tasarım kültürünün oluşturulması ve yaygınlaştırılması için gerçekleştirildiğinin atını çizen Ahmet Güleç, "Markaların tanıtım, reklam, pazarlama, istihdam, patent, faydalı model ve endüstriyel tasarım tesciline ilişkin harcamaları danışmanlık harcamaları ile yurt dışında açacakları birimlere ilişkin giderler desteklenmektedir. Buna ilaveten, firmaların gerçekleştireceği Tasarım ve Ürün Geliştirme Projelerine yönelik olarak ise istihdam edilen tasarımcı, modelist ve mühendislerin brüt maaşları, alet, teçhizat, malzeme ve yazılım giderleri ve seyahat ve web sitesi üyeliğine ilişkin giderleri desteklenmektedir. Bu kapsamda destek alınabilmesi için öncelikle Ticaret Bakanlığı'na destek kapsamına girebilmek için başvuru yapılması, destek kapsamına girdikten sonra yapılan harcamalar için de destek başvurularının üye olunan İhracatçı Birliği Genel Sekreterliği'ne yapılması gerekmektedir" diye açıkladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.