Pazar 24.03.2019

Varlık Fonu Türkiye'nin uluslararası kartviziti olacak

Varlık Fonu Genel Müdürü Zafer Sönmez, fonun 2028’e kadar olan yol haritasını belirlediklerini belirterek, “Varlık Fonu Türkiye’nin uluslararası kartvizitidir” dedi

Uludağ Ekonomi Zirvesi'nde konuşan Türkiye Varlık Fonu Genel Müdürü Zafer Sönmez, fonun Türkiye ekonomisinin en kilit taşlarından biri olduğunu belirterek, "Varlık Fonu'nun 2023 vizyonu Türkiye'nin uluslararası kartviziti olmaktır ve olacaktır" dedi. Sönmez, "Varlık Fonu banka değildir, kredi vermez. Merkez bankası değildir, para politikası belirlemez. Hazine değildir, devlet için borç bulmaz. Buraya maaşlarınızdan kesintiler gelmez. Özelleştirme idaresi değildir. Varlık Fonu, Türkiye'nin stratejik yatırım platformudur, finansal güç merkezidir. Bunun için sermaye getirisi peşindedir" diye konuştu.
YOL HARİTAMIZ BELLİ
Yol haritası belirlediklerini, stratejik planı oluşturduklarını anlatan Sönmez, "Bugün 2023 ve 2028'e kadar hangi şirketlerde, ne kadar değer yaratacağımız, hangi alanlarda nereye geleceğimizi adım adım biliyoruz" mesajı verdi. Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan ise 2020'de 5G ile ilgili ilk deneme amaçlı denemeyi yapacaklarını kaydetti. Sayan, şu anda 7,2 milyar insanın 3'te 1'inin 4G'ye erişim sağladığına işaret ederek, ağır ve emin adımlarla ilerlenen bu yolda 5G'nin sadece iletişim alanında değil, tüm sektörleri çok yakından etkileyecek bir teknoloji olduğunu vurguladı.
Cumhurbaşkanlığı Finans Ofisi Başkanı Prof. Dr. Göksel Aşan ise Ümraniye'deki inşaatı 2022'de bitirmeyi hedeflediklerini belirterek, "İstanbul finans merkezi sözüne orayla bakmayın. Bir, Levent-Maslak aksımız da var. Orada da bir kümelenmemiz var. Buradaki mesele İstanbul'u global finans merkezi yapmak, bir inşaatı bitirme meselesi değil" dedi.
TÜRKİYE İTALYA'YI GEÇECEK
Türkiye İş Bankası Genel Müdürü Adnan Bali de "Dijital Girişim" başlıklı oturumda yaptığı konuşmada, tablet bilgisayarlarla bankayı müşterinin avucuna götürdüklerini belirterek, "Artık bir bankanın kaç tane şubesinin olduğu anlamını yitiren bir soru haline geliyor" dedi. 2050'ye kadar, gelişmekte olan ülkelerin büyüme hızlarının gelişmişlerin iki katı yıllık ortalamayla gideceğini söyleyen Bali, şöyle konuştu: "Bugün satın alma gücü paritesine göre Çin, ABD ekonomisini geçmiş durumda. Cari pariteyle de 2030'da geçecek. Hindistan da 2050'de geçecek. Endonezya, Brezilya, Meksika; Almanya ve Japonya'yı geçecek. Türkiye, İtalya'yı geçecek. Bu çok şaşırtıcı görünen değişim aslında geriye dönüp baktığınızda endüstriyel dönem öncesi duruma kısmi bir yaklaşma anlamına geliyor."
'NİŞANTAŞI HAYVANCILIĞI' DİYE BİR ŞEY VAR
"Tarımın Ajanda"sı oturumunda konuşan Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, "Türkiye'nin büyükbaş hayvancılığıyla ilgili bütün doğruları yaptığımı varsaysanız ki yaptık, 3 sene içinde neticesini alacağız. Yani biz 3 yıl içinde ancak ithalattan kurtulabiliriz ama küçükbaş hayvanda 6 ay içinde netice alıyorsunuz. 2022'de küçükbaş hayvan sayısını 84 milyona taşıdığımız zaman, problem kalmayacak" dedi. Pakdemirli, küçükbaş hayvancılıkla ilgili yeni bir program hazırladıkları bilgisini paylaştı. "Nişantaşı hayvancılığı" diye bir durum olduğunu aktaran Bakan Pakdemirli, "Hafta sonu uçağa biniyor gidiyor, buzağının başını şöyle bir okşuyor, ondan sonra çekip gidiyor. Bir sene sonra hesaplara bakıyor. 'Ben para kazanmamışım, kapat burayı' diyor. Aile işletmeleri zarar da etse ısrar ediyor ve işin içinde kalıyor. Sürdürülebilirlik anlamında küçük aile işletmelerini de orada tutmamız lazım" değerlendirmesinde bulundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.