Salı 26.03.2019

Boş AVM’lere girip 40 bin gence iş verelim

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, markaların sezon geçişlerinde ilave işgücüne ihtiyaç duyduğunu, bu ihtiyacı üniversite öğrencilerini iş hayatına hazırlamak ve boş zamanlarını verimli bir şekilde değerlendirip harçlıklarını kazanabilecekleri bir fırsata dönüştürmek istediklerini söyledi.
5 BİN MAĞAZA VAR
BMD Gençlik Zirvesi'nde konuşan Öncel, markalardan gelen yoğun talep üzerine bu konuda bir çalışma yaptıklarını ifade etti. Sektör olarak mağaza açmak istediklerini, bunun için de mağaza ikliminin düzeltilmesi gerektiğini belirten Öncel şöyle devam etti: "Biz mağaza açmak istiyoruz. Boş AVM'lerde duran dükkânlara talip oluyoruz. Boş olan AVM 1 yıl boyunca ciro üzerinden kira alsın, biz de o boş mağazaları dolduralım. Devletin, AVM yönetimlerinin ve mağaza sahiplerinin markaların önünün açması halinde yılsonuna kadar mevcut istihdamlarını yüzde 10 arttırıp en az 40 bin üniversiteli gence iş yaratalım." Şu anda 450 AVM'de yaklaşık 5 bin boş mağaza olduğunun altını çizen Öncel, önerdikleri modelle ülke ekonomisine katkıda bulunabileceklerini kaydetti.
VERGİ İNDİRİMİ ŞART
Perakende sektörünün son 20 yıldaki büyümesinin dünyada 'örnek vaka' gösterilecek kadar önemli olduğunun altını çizen Öncel, büyümenin önöndeki engellerin kaldırılması için devletten, kiralamalarda KDV ve stopaj oranının yüzde 8'e indirmesi ile tazminatsız erken çıkış tartışmasına kesin çözüm beklediklerini ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.