Perşembe 27.03.2019

Emlak Katılım’ın 2019 hedefi 5 milyar TL aktif

21 Mart’ta faaliyete başlayan Türkiye Emlak Katılım Bankası, bu yıl 5 milyar liralık bilanço büyüklüğüne ulaşacak. Genel Müdür Deniz Aksu, “Gayrimenkulde piyasa yapıcısı olmayı hedefliyoruz” dedi

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'ndan iznini 27 Şubat 2019'da alan ve 21 Mart'ta faaliyete başlayan Türkiye Emlak Katılım Bankası, bu yıl 5 milyar liralık bilanço büyüklüğüne ulaşacak. Türkiye Emlak Katılım Bankası Genel Müdürü Deniz Aksu, Başkan Recep Tayyip Erdoğan'ın ilk 100 günlük Eylem Planı çerçevesinde tekrar yapılandırılan ve katılım bankası olması kararı alınan bankanın, 21 Mart'ta merkez şubesi ile hizmet vermeye başladığını söyledi.
TAPULARDA YER ALACAK
Aksu, "Bankacılık hizmetlerimizi, internet ve mobil şubemizi, fon toplama ve fon kullandırma ürünlerimizi hizmete hazır hale getirdik. Debit kartımız, nakit kart ile kamu bankalarının ortak ATM uygulamasına dahil olduk" diye konuştu. Aksu, genel müdürlük binasında merkez şubenin yanı sıra Ataşehir, Kadıköy ve Ümraniye İlçe Tapu Müdürlükleri'nin de yer alacağını söyledi. Bir yılda alıp satılan emlağın değerinin 2.7 trilyon lira olduğuna dikkati çeken Aksu, banka olarak tapu müdürlükleri ile daha sıkı işbirliğinde çalışarak bu alanlara sirayet etmek istediklerini dile getirdi.
SORUNLU ALACAK YOK
Dört ay gibi kısa bir sürede çalışma arkadaşlarının, günde 16 saat çalışarak bankayı yeniden faaliyete hazır hale getirdiklerini belirten Aksu, "18 kamyon dolusu hukuki evrakı kısa bir sürede Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu'nun (TMSF) desteğiyle bir TMSF iştiraki olan Birleşim Varlık Yönetimi A.Ş.'ye devrettik. Şu anda Türkiye'nin en sağlam bilançosuna sahibiz. Hiç sorunlu alacağımız yok" dedi.
Bankanın özkaynaklarının ise 1.1 milyar TL olduğunu ifade eden Aksu, yıl sonunda bilanço büyüklüğünün 5 milyar liraya ulaşacağını söyledi. Aksu, bu yıl 2-3 milyar liralık sermaye piyasası ihracı ve aralık ayında da 1 milyar liralık sukuk ihracı gerçekleştirmeyi hedeflediklerini söyledi.
İLK HEDEF 15 ŞUBE
Aksu, Şubat 2019 itibarıyla 145 personelin istihdam edildiğini, çalışan sayısını yıl sonunda 426'ya çıkarmayı hedeflediklerini dile getirdi. Türkiye'nin 7 coğrafi bölgesinde olma hedefiyle yola çıktıklarını ifade eden Aksu, "Halihazırda 5 şube için kira imzaladık. Yıl sonunda 15 şubeye ulaşmayı planlıyoruz. Şubeleşme ihtiyacı ne kadar gerekiyorsa o kadar kuracağız" dedi.
MODELLER GELİŞTİRECEK
Aksu, gayrimenkul piyasasında piyasa yapıcı kurum olmayı hedeflediklerini ve kentsel dönüşüme finansal çözümler sunacaklarını söyledi. Genel Müdür Deniz Aksu, sürdürülebilir gayrimenkul finansman modellerini Türkiye'de yaygınlaştırmayı bankanın ana hedeflerinden biri olarak belirlediklerini vurguladı.
PARİS YA DA FRANKFURT'TA OLACAĞIZ
Deniz Aksu, Türkiye'de çok ciddi metro yatırımı olduğunu ve bu yatırımda en fazla giderin yürüyen merdiven ve asansörler olduğunu söyledi. Metrolarda kullanılacak yürüyen merdiven ve asansör konusunda yerel bir üreticinin olmadığına dikkati çeken Aksu, "Şu anda iki tane Alman firması ile İyi Niyet Anlaşması imzaladık. Bu iki firmanın Türkiye gelmesi için anlaşmaya vardık. Biz onların satışlarını fonlayacağız" dedi. Deniz Aksu, yurtdışı hedeflerine ilişkin, "Dış şubeleşmede hedeflerimiz var. Takas Merkezi'nin nerede olduğu çok önemli. Ya Paris ya da Frankfurt'ta olacağız" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.