Cumartesi 30.03.2019

Ekonomide dönüşüm başlıyor

2023 hedeflerine kilitlenen Türkiye, dengelenme sürecini sürdürdüğü ekonomide, dönüşüm için yapısal reformlara hız veriyor. Turizmden tekstile, finanstan teknolojiye kadar tüm sektörleri yeni döneme hazırlayacak hamlelerle, şoklara dayanıklılık ile sağlıklı büyümenin temelleri atılacak

Kur saldırısının ardından aldığı tedbirlerle ekonomisinde başlattığı dengelenme sürecini başarıyla yöneten Türkiye, bir yandan da tüm sektörlerini yeniden şekillendirecek yapısal reformlar için harekete geçti. Enerjiden sağlığa, finanstan perakendeye, tarımdan tekstile, otomotivden bilişime kadar tüm sektörleri 2023 Türkiye'sine hazırlayacak dönüşüm hamlelerine her geçen gün yenisi ekleniyor.
SAVUNMADA TARİH YAZILDI
Savunma sanayinde yerlilik oranını yüzde 10'lardan 70'lere kadar yükselten Türkiye, bu sektörde aynı zamanda ihracatçı hale geldi. Yerlilik oranını daha da yukarı taşıyacak projeler için düğmeye basılırken, yerli motor, tank ve jet motoru geliştirilmesi çalışmaları devam ediyor. Savunma sanayinin gündeminde ayrıca büyük İHA ve milli insansız uçak projeleri de bulunuyor. Aynı zamanda insansız savaş uçağı modeline giden yol haritası üzerinde de çalışılıyor.
OTOMOTİVDE BÜYÜK DÖNÜŞÜM
Yerli otomotiv için geri sayım sürürken, Türkiye bir yandan da sektörde üst lige yükseldi. Düne kadar üretim kalitesiyle öne çıkan Türkiye otomotiv sanayisi, bugün hibrit gibi yüksek teknoloji üreten dünyadaki sayılı ülkeler arasına girdi. Toyota'nın Türkiye'de ürettiği hibrit model sayısı Corolla Sedan ile ikiye çıktı. Ayrıca Oyak Renault ve Ford Otosan da hibrit araç üretmeye hazırlanıyor. Öte yandan Türkiye, 2018'de toplam üretiminin ihracata oranı en yüksek ülke oldu. 2018'de yüzde 85 olan bu oran, 2019'un ilk iki ayında yüzde 88.7'e çıktı
KONUTTA KENTSEL DÖNÜŞÜM
Kur saldırısının ardından yükselen faizlerin etkisiyle özellikle ipotekli satışlardaki gerilemenin etkisiyle frene basan konut sektöründe toparlanma şubatta başladı. İpotekli konut satışında, faizde başlayan düşüşün etkisiyle, şubatta ocak ayına göre yüzde 36 ile 2.5 yılın en büyük artışı yaşandı. 2023'e kadar yapılması hedeflenen 250 bin adetlik sosyal konutlar ve kentsel dönüşüm önümüzdeki dönemin ana gündemi olacak. Nisan ayı itibarıyla başlayacak olan reform atağında her kente özgü kentsel dönüşüm hareketi planlaması yapılacak. Yılda 300 bin, 5 yılda 1.5 milyon, 20 yıl içerisinde ise 6.7 milyon konut dönüştürülecek.
TURİZM YENİ DİNAMO
Son iki yıldır Türkiye ekonomisinin itici gücü haline gelen turizm sektörü, önümüzdeki döneme de damga vuracak. Geliştirilen yeni stratejilerle turist başına harcamanın artırılması, turizmin 4 mevsime yayılması planlanıyor. 2023 yılında 70 milyon turist, 70 milyar dolar gelir hedeflenen turizmde, niteliğe odaklanılacak. Bu doğrultuda konforlu seyahatten turizm kolejlerine, tanıtım hamlelerinden İstanbul Havalimanı'nda açılması beklenen müzeye kadar çok sayıda strateji ile 2018 sonu itibarıyla kişi başı 647 dolar olan harcama yüzde 50 artırılacak.
PERAKENDECİ DÜNYAYA AÇILDI
Türkiye'nin rekabet üstünlüğüne sahip olduğu bir diğer sektör ise perakende. Yurtdışında 106 Türk markasının 117 ülkede 4 bin icarında mağazası bulunuyor. Bulundukları ülkelerde pazar lideri haline gelen Türk markaları ülkenin tanıtımını da büyük katkı sağlıyor. Son 20 yıldaki büyüme ile dünyada adeta örnek vaka haline gelen sektör, önümüzdeki dönemde yenilikçi ve dijital hamleler ile adından söz ettirmeye devam edecek. Öte yandan 2018'de üretim, istihdam ve ihracatta rekor kıran hazır giyim ve konfeksiyoncular, 17.6 milyar dolar olan ihracatını orta vadede ikiye katlamayı hedefliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.