Cumartesi 30.03.2019 17:44

Oto ekspertiz merkezlerinde izdiham beklentisi

İkinci el otomobil alım satımında 1 Nisan’dan itibaren geçerli olacak ekspertiz zorunluluğu ile ikinci el araç satışında yoğunluktan dolayı sıkıntı yaşanabileceği belirtilirken, sektör temsilcileri noterlerin ekspertiz zorunluluğuna yönelik bir çalışması bulunmadığına da dikkat çekiyor.

Geçen hafta açıklandığı üzere 1 Nisan'dan itibaren ekspertiz yapılmadan 2. El araç satışı yapılamayacak. Ayrıca TSE belgesi olmayan ekspertiz şirketi işlem yapamayacak.

TSE belgesi sahibi merkezin sayılı olduğu düşünüldüğünde ikinci el araç satışında yaşanacak olan yoğunluk kafaları karıştırmaya başladı.

'KANUNDAN KİMSENİN HABERİ YOK'

Oto Experim Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Ağca, "Her gün binlerce ikinci el aracın el değiştirdiği ülkemizde 1 Nisan itibarıyla geçerli olacak kanundan kimsenin haberi yok" dedi.

1 Nisan Pazartesi gününden itibaren ikinci el araç satışında yoğunluktan dolayı sıkıntı yaşanabileceğini belirten Ağca, şunları söyledi:

"Şu an itibarıyla piyasada ekspertiz yapan firmaların büyük çoğunluğunda 13805 TSE HYB BELGESİ bulunmuyor. 1 Nisan itibarıyla ekspertiz belgesi veremeyecekler. Noterlerin bu konuyla ilgili hazırlığı yok. Çünkü kendileri bu konuda bilgilendirilmemiş. Oto galericileri her gün bizi arayıp, 1 Nisan'da nasıl satış yapacağız? Diye soruyorlar. Her gün binlerce ikinci el aracın satıldığı ülkemizde standartlara uygun ekspertiz merkezi sayısı oldukça sınırlı. Büyük bir yoğunluk bekliyoruz.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.