Giriş Tarihi: 30.3.2019

Yapısal dönüşüm gerekiyor

Turizmin yeniden yükselişe geçtiğini aktaran TTYD Başkanı Oya Narin, “Ancak hem istikrarı sağlamak hem de gelir artırıcı adımlar için sektörümüzün yapısal dönüşüme ihtiyacı var” dedi

Turizm sektörünün 2018'de çok iyi bir performans gösterdiğini belirten Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) Başkanı Oya Narin, "2015-2016 döneminde yaşadığımız gelir kaybının etkilerini bir müddet daha hissedeceğiz ancak turizm gelirlerinin yukarı yönlü seyri devam ettikçe sektörümüzün bilançosu daha iyi bir konuma gelecek" dedi. Yapısal Dönüşüm'ün TTYD'nin en önemli gündem maddeleri olduğunu vurgulayan Narin, şunları anlattı: "Biz TTYD olarak 'Turizmde Dönüşüm' söylemimizle, yeni destinasyonlar yaratılmasını, mevcut destinasyonlarımızda kıyıların daha yüksek gelir getirecek şekilde kullanılmasını, konaklama kapasitesinin daha uzun süreli konaklamaları sağlayacak şekilde dönüştürülmesini, kıyılardaki yapıların modern turizm hareketine hizmet edecek şekilde yeniden imarını içeren görüşlerimizi, ilgili makamlarla paylaşıyoruz. Yakın zamanda da kapsamlı bir dosyayı kamuoyu ile paylaşacağız. Bu perspektiften hareketle, turizm destinasyonlarımızda eskimiş yıpranmış yapılarda ve alanlarda dönüşüm hareketine süratle başlanması büyük önem arz ediyor."
DÖNÜŞÜM REÇETEMİZ VAR
Turizmde dönüşümün reçeteleri olduğunu anlatan Narin, "Bu süreçte tabii ki tanıtımımızı artırmamız ve hızlandırmamız gerekiyor. Bu anlamda Bakanlığımızın ortaya attığı Turizm Geliştirme Fonu'nun çok önemli işlev göreceğini düşünüyoruz. Daha çok turistin tarifeli seferlerle gelip, daha uzun süre konakladığı ve destinasyondaki yaşama karıştığı bir turizm modelinden bahsediyoruz. Kültür ve Turizm Bakanımız THY ile işbirliği içerisinde bu konuda çok önemli adımlar attı" dedi.
KAPASİTE ÇEŞİTLENMELİ
Türkiye turizminin çok büyük aksilikler olmadığı sürece yukarı yönlü seyrini devam ettireceğini belirten Narin, "Turizmimizin can damarı olan kıyılarımızda yıpranmış ve mimari açıdan da değer taşımayan, rekabetçi olmayan konut ve turizm tesislerinden oluşan yapıların uluslararası turizm hareketine katılabilecek şekilde yenilenmesiyle çok önemli ilave kazanımlar elde edebiliriz. Keza 3. yaş turizmi için klinik sağlık turizmi dışındaki 'wellness' turizminin kış ayları boyunca turizm tesislerinde yapılabilmesi çok önemli" şeklinde konuştu. "Konaklama kapasitesinin çeşitlendirilmesi, daha uzun süreli konaklamaları sağlayacak ve turizm tesislerine sermaye girişi sağlayacak kat mülkiyeti/kat irtifakı konusu da çok önemli bir hamledir, uygulamanın hayata geçmesi büyük önem taşıyor" diyen Narin, yatırım ortamının iyileştirilmesi, destinasyon yönetimi, markalaşma ve kapasite kullanımının iyileştirilmesi gibi konuların acil olarak üzerine eğilmek gerektiğini vurguladı.

DEV PROJELER İSTANBUL'U DAHA DA YUKARI TAŞIYACAK
Önümüzdeki dönemde Avrupalı turistler olmak üzere batılı misafirlerin Türkiye'ye daha çok ilgi göstereceğini belirten Narin, böylece pazar dengesinin daha iyi bir konuma geleceğini aktardı. Narin, "Akdeniz'de bu konuda öncü sinyaller gayet iyi. ABD ve Güney Amerika ve Afrika pazarları üzerinde de çalışma yapmamız gerekiyor. Bu konuda Kültür ve Turizm Bakanlığı ve STK'lar olarak tanıtım faaliyetlerinin odaklanması da önem taşıyor diye düşünüyorum. Ayrıca yakın zamanda Galataport, Haliç Kongre Merkezi ve İstanbul Havalimanı projelerinin hayata geçmesiyle İstanbul turizminin çok büyük bir ivme yakalayacağını ve Batılı misafirlerimizin daha yüksek sayılarda ülkemizi ziyaret etmesine vesile olacağı kanaatindeyiz" dedi

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.