Salı 16.04.2019

Güneydoğu otelleri doldu taştı

Güneydoğu’da turist akını yaşanıyor. Bölgede yüzde 100 dolan oteller talebe yetişemiyor. Geçen yıla oranla fiyatlar yüzde 20 artarken, esnaf da turizmci de bayram ediyor

Güneydoğu'da sağlanan huzur ortamının ardından geçen yıl dolmaya başlayan oteller, bu yıl adeta taştı. Mardin, Antep, Urfa, Hatay, Diyarbakır'da yüzde 100 doluluk oranlarına ulaşan oteller, gelen yoğun talebi karşılayamıyor. Şehir merkezlerinin yanı sıra ilçe otellerinin de dolduğunu belirten turizmciler, fiyatların da geçen yıla oranla yüzde 20 arttığını belirtiyor. Talep patlaması otellerin yanı sıra kafe-restoran, hediyelik eşya mağazaları, yöresel ürün yapıp satan çarşı esnafının da yüzünü güldürüyor.
5 MİLYON KİŞİ BEKLİYORUZ
Mardin Turizm ve Otelciler Derneği Başkanı Özgür Azad Güngör, bölgede sezonun mart ayında başladığını belirterek, nisanda talebin tavan yaptığını söyledi. Şu anda Mardin'deki otellerin yüzde 100 dolduğunu aktaran Güngör, "Çok yüksek bir talep var. Otellerde yer olmadığı için arayanları Diyarbakır, Batman'a yönlendiriyoruz. Onlar da dolu" dedi. Mayısta Ramazan nedeniyle talebin yüzde 70 düşeceğini söyleyen Güngör, haziran- eylül arası yabancı talebinin oluştuğunu anlattı. Güngör, "Nisanda yüzde 95 yerli, yüzde 5 yabancı talebi olurken, yaz sezonunda turist profili yüzde 60 yabancı, yüzde 40 yerli olarak şekilleniyor. Haziranda balon turlarına başlayacağız. Dolulukların yüzde 90'ları bulacağını öngörüyoruz" diye konuştu. 2018'de Mardin'de 760 bin kişinin konakladığını, 3 milyon da günübirlik turlarla ziyaretçi aldıklarını aktaran Güngör, şunları anlattı: "Bu yıl 1 milyon kişinin konaklamasını bekliyoruz. Günübirlik turla birlikte 5 milyon ziyaretçi bekliyoruz."
GÖBEKLİTEPE'YE İLGİ ARTIYOR
TÜRKIYE Otelciler Birliği Şanlıurfa Temsilcisi Çetin Aslan, şehirde otellerin dolduğunu, gelen talebin karşılanamadığı bildirdi. "Yoğun talep, fiyatları geçen yıla göre yüzde 20-25 artırdı" diyen Aslan, 2019'un Göbeklitepe yılı ilan edilmesi nedeniyle yabancı turistin de yoğun ilgisi olduğunu söyledi. Aslan, "Özellikle Avrupalı, Japon ve Koreli ilgisi var. Yazın Urfa çok sıcak olduğu için yerli ilgisi geriler. Ancak yabancı talebinin devam edeceğini düşünüyoruz" dedi. Şanlıurfa İl Kültür ve Turizm Müdürü Aydın Aslan da, kentin geçen yıl 1 milyonu aşkın ziyaretçiyi ağırladığını belirterek, şunları anlattı: "Otellerimiz dolu. Ekim, kasım ayları için de rezervasyonlarımız çok iyi. Kentte 'ölü sezon' olarak nitelediğimiz kasım, aralık ayına dahi rezervasyon alıyoruz."
RAMAZANDA IFTAR ILE SAHUR ARASI TUR
JOLLY Tur Kültür Turları Müdürü Kerem Gökçe, GAP turlarına nisan ayı için yoğun bir talep oluğunu belirterek, "Bölgede oteller full. Bu yoğunluk bazı otellerde kaliteyi biraz düşürdü. Otobüslerde de sıkıntılar çıkabiliyor. O nedenle il kültür turizm müdürlüklerinin eğitimler vermesi gerekiyor. Genele baktığımızda yerli turist memnun. Yoğun bir alışveriş turizmi var. Gazinantep'ten baklava, Mardin'den gümüş, Şanlıurfa'dan yazma, Hatay'dan elişi almadan geçmiyorlar. Dükkânlar dolup taşıyor" dedi. Mayısta Ramazan olduğu için talebin düştüğünü anlatan Gökçe, "Ramazanın en iyi yaşanacağı yerlerden biri Güneydoğu Anadolu. Bölgede çarşılar iftar ve sahur arasında açık. Oteller sahur ve iftar menüsü sunuyor. Talebe göre oruçlu misafirlerimiz için gündüz müze turu gece de çarşı-şehir turu yapabiliriz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.