Çarşamba 17.04.2019 16:05
Son Güncelleme: Çarşamba 17.04.2019 16:33

Alman havayolu şirketi Lufthansa 2019'un ilk çeyreğinde zarar etti

Alman havacılık şirketi Lufthansa'nın, yüksek yakıt masrafı ve Avrupa'da genelinde hava yolu şirketleri arasında artan rekabetten dolayı bu yılın ilk çeyreğinde 336 milyon avro zarar ettiği bildirildi. Lufthansa'nın açıkladığı rakamlar yatırımcıda olumsuz etki yarattı. Pazartesi akşamı borsanın kapanışının ardından gelen açıklamaların ardından Lufthansa hisseleri salı günü Frankfurt borsasında yüzde 4 değer kaybına uğradı.

Lufthansa Grubu'nun, yüksek yakıt masrafı ve Avrupa'da genelinde hava yolu şirketleri arasında artan rekabetten dolayı bu yılın ilk çeyreğinde 336 milyon avro zarar ettiği bildirildi.

336 MİLYON AVRO ZARAR
Alman hava yolu şirketi Lufthansa Grubu'ndan yapılan açıklamaya göre, grup, toplam gelirlerini 2019'un ilk çeyreğinde yüzde 3 artışla 7,9 milyar avroya yükseltti. Geçen yılın ilk çeyreğinde 52 milyon avro olan ana kazanç göstergesi faiz ve vergi öncesi düzeltilmiş kar elde eden Lufthansa, bu yılın aynı döneminde 336 milyon avro zarar açıkladı.
Söz konusu zarara neden olarak, 200 milyon avroluk yüksek yakıt masrafı ve Avrupa genelinde hava yolu şirketleri arasında artan rekabet gösterildi.
Alman şirketin ilk çeyrek zararı piyasa beklentilerinin üstünde kalırken, şirket yetkilileri bilet fiyatlarında artış olabileceğine işaret etti.

BORSADA DA KAN KAYBEDİYOR

Lufthansa'nın açıkladığı rakamlar yatırımcıda olumsuz etki yarattı. Pazartesi akşamı borsanın kapanışının ardından gelen açıklamaların ardından Lufthansa hisseleri salı günü Frankfurt borsasında yüzde 4 değer kaybına uğradı. Ancak değer kaybı ilerleyen saatlerde yüzde 2 düzeyinde korundu.
TÜRKİYE'NİN HAVACILIK ATILIMLARINA ÖVGÜ

Alman basınının önde gelen gazetelerinden Frankfurter Allgemeine Zeitung, İstanbul'un cazibe merkezi olacak yeni havalimanı projesine geniş yer vererek projeden övgü dolu sözlerle bahsetmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.