Pazar 21.04.2019

Marketlerin fahiş fiyatları koliyi küçülttü

Marketlerin fahiş fiyat politikası ramazan kolilerini de etkiledi. Geçen yıla göre fiyatı ortalama yüzde 50’nin üzerinde artan kolilerden kiloluk ürünler çıktı, gramlıklar girdi. Bu yıl sadece baklagil ya da şarküteriden oluşan paketler de revaçta

Ramazan ayında gelenek haline gelen, hayırseverlerin ihtiyaç sahibi kişilere dağıttığı koliler de marketlerin aşırı kâr hırsının kurbanı oldu. Eskiden ihtiyaç sahiplerinin bir aylık erzakını karşılayan kolilerden artan gıda fiyatlarının etkisiyle kiloluk ürünler çıktı, gramlıklar girdi. Yüksek fiyatıyla alıcıyı ürkütmek istemeyen marketler, ürün gramajlarını düşürmeyi tercih ederken bunu yapmayanlar ise çeşidi artırdı. Geçen yıl 25 liradan başlayan Ramazan kolisi fiyatları bu yıl 50 lirayı buluyor.
ÖNCE KENDI EVINDE PIŞIRSIN
Düşük gramajlı ürünlerin çeşidini artıran marketler 4-5 farklı koli seçeneğiyle hem kurumsal hem de kişisel satışlarını artırmayı planlıyor. Öyle ki kolilerin içerisinde 50 gramlık ürün dahi görmek mümkün. Kolilerin vazgeçilmezi ise her zaman olduğu gibi bakliyat ürünleri. Marketlerin koli fiyatını düşük göstermek için ikinci kalite ürünleri seçtiğini belirten Reis Gıda'nın sahibi Mehmet Reis, "İşadamları önce bir numune alıp evine götürüp pişirsin. İhtiyaç sahibinin evine giden kumanyaya pişmeyen nohutun, lapa olan pirincin gitmesi amaca hizmet etmiyor" uyarısında bulundu.
FASULYE YERINE NOHUT
Bu yıl fiyatı yüzde 50 gerileyen nohutun kuru fasulyenin yerini aldığını dile getiren Mehmet Reis, "Geçen yıl kolilerde 6 çeşit bakliyat varken bu yıl dörde indi. Artık pirinç, bulgur, kırmızı mercimek ve nohut var" dedi. Reis, 2-2.5 kiloluk paketlerin ise tercih edilmediğini söyledi.
MARKET MARKALARI ÖNDE
Uygun fiyatlı koli hazırlamak için marketlerin başvurduğu yollardan biri de private label denilen market markalı ürünler. Genellikle muadillerine göre yüzde 30-40 ucuz olan bu ürünler daha fazla tercih ediliyor. Market raflarına giremeyen yerli markalar da ramazan kolilerini internet siteleri üzerinden satışa çıkardı. Bu yıl dikkat çeken bir başka nokta ise sadece baklagil ya da kahvaltılık ürünlerden oluşan tek çeşit koliler oldu. Bunlar fiyat avantajlı olduğu için firmalar tarafından da talep görüyor. Kimi kurumlar Ramazan'da çalışanları için hediye çekini tercih ediyor.
RAMAZANDA ZAM BEKLEMİYORUZ
Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Altunbilek, "Üreticimiz de biz de durup dururken zam yapmayız. Özellikle yaklaşan Ramazan ayında tüketicilerin ürünlerini uygun fiyatlı almasını isteriz. Şu anda ramazan ayı için gıda ürünlerinde herhangi bir zam beklentimiz yok" diye konuştu. Türkiye genelindeki yerel zincirlerde hediye çeklerinin kumanya paketlerine göre daha çok tercih edildiğini belirten Altunbilek, "Kumanyanın içindeki ürünler kişilerin gerçek ihtiyacı olamayabiliyor. Hediye çekleri ise vatandaşın gerçek ihtiyacı ne ise onu almasını sağlıyor" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.