Cuma 10.05.2019 16:30
Son Güncelleme: Cuma 10.05.2019 16:30

'Kur farkı e-ihracat için doping etkisi yapabilir'

Türkiye İnovasyon Haftası kapsamında düzenlenen DHL Uluslararası e-İhracat Konferansı, 12 ülkeden 30’dan fazla konuşmacıyı binden fazla katılımcıyla bir araya getirdi. Konferansın açılış konuşmasını yapan WORLDEF Başkanı Ömer Nart, "Türkiye’nin sahip olduğu tedarik ve üretim gücünü eğer bir şekilde e-ihracata veya sınır ötesi e-ticarete kaydırabilirsek yaşanan bu kur dalgalanmalarından dolayı çok ciddi bir ekonomik değer üretebilir, doping etkisi yapabiliriz" dedi.

World e-Commerce Forum (WORLDEF) tarafından 'İhracatın İnovasyonu: E-İhracat' temasıyla bu yıl 5'incisi düzenlenen DHL Uluslararası e-İhracat Konferansı, Türkiye İnovasyon Haftası kapsamında gerçekleştirildi. Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM) stratejik partnerliğini üstlendiği konferansta 12 ülkeden 36 konuşmacının yanı sıra binden fazla katılımcı ağırlandı. Etkinlikte DHL 120'den fazla ülkede 7/24 ticaret yapabilmenin detaylarını aktarırken, 1 milyar dolara yakın cirosuyla Avrupa'nın en büyük e-ticaret platformlarından biri olan Allegro ise Türk perakende markalarına Polonya pazarı için çağrıda bulundu.

"E-İHRACAT CİDDİ BİR EKONOMİK DEĞER ÜRETEBİLİR"
Konferansın açılış konuşmasını yapan WORLDEF Başkanı Ömer Nart, Türkiye olarak aslında e-ihracat alanında yolun daha çok başında olduklarını söyleyerek, "Türkiye'nin sahip olduğu tedarik ve üretim gücünü eğer bir şekilde e-ihracata veya sınır ötesi e-ticarete kaydırabilirsek yaşanan bu kur dalgalanmalarından dolayı çok ciddi bir ekonomik değer üretebilir, doping etkisi yapabiliriz" dedi.

E-İHRACATA İLİŞKİN İLK KİTAP TANITILDI
WORLDEF Başkanı Ömer Nart ve Eğitim Koordinatörü Orxan Isayev tarafından yazılan Türkiye'de e-ihracat alanındaki ilk kitap olma özelliğine sahip 'A'dan Z'ye E-İhracat' kitabının tanıtımı da yapıldı. TİM Başkanı İsmail Gülle, DHL Express Türkiye CEO'su Claus Lassen, Google Global İhracat Büyüme Stratejisi Program Yöneticisi Adolfo Fernandez Sanchez, DHL Express Türkiye Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Boğaç Özsan, Ticimax CEO'su Cenk Çiğdemli, Mastercard Dijital Ürünler ve Geliştirme Direktörü Hakan Tatlıcı ve WORLDEF Başkanı Ömer Nart'ın yanı sıra, birçok şirket yöneticisi e-ihracata dair hedef pazar analizleri, tedarik zinciri yönetimi, uluslararası lojistik, global ödeme sistemleri ve devlet teşvikleri gibi birçok konuda deneyimlerini paylaştı.

TİM E-İHRACAT ALANINDAKİ SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ İÇİN HAZIR
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle ise yaptığı açıklamada, forumda isim sponsoru olan DHL'e teşekkür ettiğini vurgulayarak, "Türkiye'nin en önemli çıkış yollarından birinin e-ihracat olduğunun bilincindeyiz. TİM olarak tüm sektörü topladığımız e-ihracat çalıştayında sektörün tüm sorunlarını dinledik. Sorunların çözümüne yönelik hızlıca adım atmaya başlıyoruz" açıklamalarında bulundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.