Çarşamba 15.05.2019

Kapıda yatan araç sigortası

Türkiye'de 2018 sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 22.9 milyon araç var. Bu araçların yüzde 54.2'si yani yarısı otomobil. Kaba bir hesapla yedi kişiden birinin otomobili var diyebiliriz. Peki bu otomobiller ne kadar kullanılıyor? Özellikle büyük şehirlerde kendi aracını kullanmak yerine toplu taşıma veya taksi kullanımı çok yaygın. Bunun dışında artık saatlik kiralama hizmeti veren uygulamalar var ve hızla yayılıyorlar. Kısacası araçlar genelde binaların otoparklarını süslüyor. Türkiye'de araçlarla yapılan yıllık kilometrenin 12-15 bin arasında olduğu tahmin ediliyor. 2016 yılında otomobillerin yılda ortalama 13 bin 117 kilometre yaptığı hesaplanmış. Büyükşehirlerde bu rakam daha da aşağılara iniyor. Peki kapının önünde yatan bu araçların sigortası için neden bu kadar para harcıyoruz? Kaliforniya merkezli bir start-up bu soruyu kendine sorarak 'mil başına sigorta' kavramını çıkardı ve gittikçe yayıldı. Şu anda birçok ülkede benzer uygulamalar var. Cep telefonuna yüklenen bir uygulama ile aracınızı ne kadar kullanırsanız o kadar ödeme yapıyorsunuz. Dünya örneklerine bakınca cepte kalan paranın miktarı hiç de fena değil. Bu şekilde bazı uygulamalarda yıllık 5 bin mil kullanan bir araç sahibi yüzde 40-50 arasında tasarruf sağlıyor. ABD'de araç sahiplerinin yüzde 65'i 10 bin milin altında kullanıma sahipmiş. İngiltere'de ise 1.000 sterlinlik poliçeyi 550 sterline düşüren uygulamalar var. Almanya'da da bir grup girişimci Emil adlı bir uygulamayı hayata geçirdi. Hatta bazı girişimler otomobil firmaları ile ortaklık veya işbirliğine de gidiyor. Buna son örnek yılbaşında çok bilindik bir marka ile yapıldı. Ünlü lüks otomobil markası Porsche'un finans şirketi Porsche Finansal Hizmetler ile Mile Auto işbirliğine giderek araç alanlara mil başına sigorta poliçesi ürünü sunuyor. İstanbul, İzmir ve Ankara başta olmak üzere Türkiye'de de benzer uygulamalar görmek dileğiyle.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.