Pazartesi 20.05.2019

Türk şirketlerden 50 milyar $’lık atak

Türk şirketleri 50 milyar dolarlık dış ticaret hacmine sahip Balkanlar'da yatırım atağına hız kesmeden devam ediyor. İstanbul Havalimanı'nı inşa eden Limak, Cengiz, Mapa ile TAV, İçtaş İnşaat Karadağ'ın iki havaalanın yenilenme ve işletmesine talip oldu. Karadağ Ulaştırma ve Denizcilik Bakanı Osman Nurkoviç, iki havalimanı için gelen 25 tekliften beşinin Türk şirketleri olduğunu belirterek, "2.5 milyon yolcu kapasiteli havalimanlarımızı büyütmek istiyoruz. Kapasitesi her yıl yüzde 10 artıyor, on yılda iki katına çıkaracağız. Yaklaşık 200 milyon Euro yatırım planlıyoruz" dedi.
BAKAN'DAN TÜRKİYE'YE ÖZEL DAVET
Karadağ-Türk İş Adamları Derneği (KATİAD) Başkanı Necmi Saykun ve beraberindeki gazetecilerle sohbet eden Bakan Nurkoviç ülkesindeki yatırım fırsatlarını anlattı. Karadağ'da iki havalimanı bulunduğunu belirten Nurkoviç, "30 yıllık kiralama için ihaleye çıkıyoruz. Yenileme ve işletme. avalimanlarını büyütmek istiyoruz. Havalimanlarımızın kapasitesi 2018 yılında 2.5 milyon yolcuydu. Her sene yüzde 10 artışı var. 10 sene sonra 2 katına çıkacağını bekliyoruz" diye konuştu. Şu ana kadar 25 teklif geldiğini anlatan Nurkoviç, "Türkiye'den beş teklif var, TAV, Limak, Cengiz, Mapa, İçtaş" dedi. İki havalimanı için üç yılda 80 milyon euro yatırım öngörülüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.