Pazartesi 27.05.2019

Çin’e 1.000 mağaza açacağız

Çin ve Tayvan piyasasına hızlı giren Mado, 1.000 mağaza sayısına ulaşmak istiyor. Firma aynı zamanda Çin’de üretim için fabrika da kuracak

Geçen yılın başında yüzde 42'sini Katarlı Al Sraiya ve Venture Capital şirketlerine satan Mado, beklediğini bulamayınca ortaklığını sonlandırdı. Vizyonlarının tutmadığını söyleyen Mado'nun patronu Mehmet Kanbur, Çin ve Tayvan pazarına odaklandıklarını söyledi. Kanbur'la yeni dönem yatırım planlarını konuştuk.
Katarlılarla ortaklığınız neden yürümedi?
Vizyonlarımız birbirini tutmadı. Benim finansa değil, yol arkadaşına ihtiyacım vardı. Onlarla dünyalı olmak istiyorduk. Onların bize kapı açmasını istiyorduk. Baktık ki bu olmayacak, hatta bize yük olacaklardı. Onlar dışarıda oturup hesap sorucu pozisyonda kalmak istediler, oyuna girmediler. Bu nedenle biz ortaklıktan vazgeçtik.
Yabancı ortaklık defterini kapattınız mı?
Hayır, kapatmadık, zaten ciddi teklifler alıyoruz. Birçok yabancı grupla görüşüyoruz.
PİRİNÇLİ DONDURMA YAPTIK
Ağırlığı yurtdışına veriyorsunuz sanki son yıllarda...
Yurtdışında 30'a yakın ülkede 60'tan fazla şubemiz var. Son olarak Kanada, Filistin ve Mısır pazarına girmek için anlaşmalar imzaladık. Amerika pazarına girmek için gün sayıyoruz. Ülkemizin bayrağını yurtdışında dalgalandırmak istiyoruz.
En fazla üzerinde durduğunuz pazar neresi?
Hedefimiz Çin... Yeni girdik, 5-6 mağazamız var. Planımız 1.000'in üzerinde mağazaya ulaşmak.
Çin damak zevki farklı değil mi?
Evet farklı... Onların damak zevklerine uygun olarak yeşil çaylı ve pirinçli dondurma yaptık. Sade dondurmamızı, künefeyi, mantıyı, su böreğini sevdiler. Çok tatlı seven bir millet değil. Küçük porsiyonlar yiyorlar. Ama tüketim çok fazla.
Tayvan pazarına da girdiniz, buradan beklentiniz ne?
Yerel bir ortakla anlaştık burada da hedefimiz bin şubeye ulaşmak.
Yurtdışında üretim düşünüyor musunuz?
Bulgaristan, Almanya ve Azerbaycan'da cep üretimimiz var. Yarı mamul ürünü götürüp orada mamul hale getiriyoruz. Çin'de de üretim yapmak zorundayız. Belki 3-4 ayrı noktada üretim yapabiliriz.
BAYİLERİMİZE DESTEK VERİYORUZ
Yurtiçi büyümenizi askıya mı aldınız?
Hayır almadık, içerde büyümemiz yüzde 15'ler seviyesinde. 300'den fazla şubeyle faaliyet gösteriyoruz. Yurtiçinde yorgun bir pazar var son dönemde. Bu süreçte bayilerimize destek vermeye çalışıyoruz.
ÇİFTLİK TURİZMİ YAPACAĞIZ
Memleketleri Kahramanmaraş'ı keçide marka yaplak istediklerini söyleyen Mehmet Kanbur, şu bilgileri verdi: "Kapadokya ile Adıyaman arasındaki bölgedeyiz. Çiftlik turizmini geliştirmek istiyoruz. Çocuklar artık tavuk, horoz, kuzu göremiyor. Zaten bölgede çiftliğimiz var. Göksun yolu üzerinde 2 bin dönüm yer daha aldım. Yeni bir çiftlik yatırımı daha yapacağız. Bizim günlük 100 ton keçi sütü kapasitemiz var. Yok satıyoruz. Özel bir süt. Bunu daha da geliştirmek için sözleşmeli hayvancılık yapıyoruz. Çiftliğimizde Mado beyazı diye bir keçi türü geliştirdik, bu alanda büyümek istiyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.