Salı 25.06.2019

Girişimciliğin yeni adresi: Mekan turizmi

Yükselen turizm sektörü girişimcilik trendlerini de değiştirmeye başladı. Fuar, kongre, davet ve son yılların gözdesi yabancı düğün ekonomisi çok sayıda mekânın açılmasına öncülük etti. Türkiye 2018'de 600 bin düğünle ilk 10 ülke arasına girerken, her yıl düğün ve davetlere harcanan miktar 55 milyar liranın üzerine çıktı. Ülkedeki genç nüfus artışı da göz önüne alındığında düğün sayısı her yıl yüzde 15 artıyor. Her bir çift sadece düğün için 25-30 bin liradan fazla harcama yapıyor. Son verilere göre 2018'de İstanbul'da turizm belgeli yatırımların sayısı bir önceki yıla göre yüzde 78 arttı. En fazla restoran açılırken, ikinci sırayı davet mekanları üçüncü sırayı ise oteller aldı.
LAS VEGAS'I GEÇTİK
Farklı konseptteki sekiz markasıyla davetlere ve evlenmek isteyen çiftlere hizmet veren LifeGroup Entertainment'ın kurucusu ve ortağı Erdem İpekçi, son yıllarda düğün turizminin de arttığını belirtiyor. Özellikle Orta Doğu ve Hindistan'dan yılda 1000'e yakın yüksek bütçeli düğünlere ev sahipliği yapıldığını söyleyen İpekçi, "İstanbul dünyanın en fazla düğün daveti yapılan şehri olarak birinci sırada yer alıyor. Yılda 150 bin kutlamayla Las Vegas'ı geçmiş durumda. Her yıl 600 bin çift Türkiye'de evleniyor. 1 milyon dolar bütçenin üzerinde gerçekleşen düğünler yılda 300'den fazla" dedi.
YATIRIMLAR ARTIYOR
Son birkaç yılın rekor büyümelerle geçtiğini belirten kendilerinin de yatırımlara ağırlık verdiğini anlatan İpekçi "Lifegroup bünyesinde 8 markamız var. Qubbe markası en bilinen davet mekãnı grubumuz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.