Fit yapan sigorta
Sigorta şirketleri artık son dönemin popüler mesleklerinden ‘yaşam koçluğuna’ da soyundu. Müşterisine uygulama indirten firmalar sağlık sigortası müşterilerini daha fit ve sağlıklı yapıyor. Bir yandan da poliçelerini buna göre belirliyor
YÖNLENDİRME ZAMANI
Bu datalar ile hem müşteriye özel poliçeler belirleniyor hem de müşterinin ödediği fatura buna göre değişiyor. Ama bir yenilik daha var ki o da artık sadece müşterilerin datalarını toplamak yerine onları yönlendiren uygulamalar. Yani artık müşterinin yaşam tarzını ölçüp 'Şunu yapsan daha iyi olur', 'biraz daha hareket etmelisin' veya 'o son dilim tatlıyı yemeseydin' diye karşısına çıkan bir yapay zekadan bahsedebiliriz.
'YAŞAM KOÇUYUZ'
Türkiye'de buna benzer uygulamaları yapanlardan biri de Axa Sigorta. Firmanın Axa Fit adlı ürünü ile ilgili bilgi veren Axa Sigorta CEO'su Yavuz Ölken, "Biz artık sadece sigortacı değiliz. Müşterinin sigortacısı ve aynı zamanda yaşam koçuyuz. Bizim sattığımız ürün eskiden bir poliçe kağıdı idi ama artık bir ekosistem satıyoruz. Müşteri artık sadece sigorta ürünü ile tatmin olmuyor. Artık bu tür uygulamalar ile bir eko sistem istiyor. Biz uygulamayı devreye aldığımızdan bu yana 72 bin 39 kişi tarafından indirildi. 12 bin 322 de aktif kullanıcı var. İndirenlerden 10 bini aşkın kişi de Axa sigorta müşterisi değil. Bu da memnuniyet verici" dedi.
ANLAMLI DATA BIRIKINCE FİYATA DA YANSIYACAK
VÜCUDU iyi kullanmanın sayesinde fiyatta da fayda sağlanabileceğini belirten Ölken, "Doğrulanmış kaliteli veri toplamak lazım indirim yapabilmek için. Nesnelerin interneti ve giyilebilir teknoloji ile bunu sağlayabiliriz. Bizim uygulamamız tamamen Türkiye'de geliştirilmiş bir ürün. Ticari işletmelerin bu tür teknoloji yaratırken tepeden inme değil lokalde işe yarayan çözümler geliştirmesi lazım. Bizim Axa globalde de politikamız bu. Özellikle sağlık platformlarında bu tür uygulamalar hızla gelişecek. Çünkü sağlık, herkes için olmazsa olmaz ve vazgeçilmez. Bu nedenle bu alanda yapılan uygulamalar hemen rağbet görüyor. Bunun dışında self servis uygulama olması gerekiyor. Sadece veriyi görmesi yetmiyor müşterinin. Kendi hayatını kendisi kurgulamalı. Sürekli aktif olmalı ve bildirimlerle desteklenmeli" şeklinde konuştu.
EN SON HABERLER
- 1 ASELFLIR-500 ile nokta atışı! Bayraktar TB2'den işaretledi MAM-L, KMC, CİRİT vurdu
- 2 Tarımsal atıklar katma değerli ürünlere dönüşüyor
- 3 Çoban bulunamıyor! Maaşı ise dudak uçuklatıyor...
- 4 T10X zirveyi bırakmadı! Satılan her 2 elektrikli otomobilden 1'i Togg oldu
- 5 Doğal gaz depoları yenilenebilir kaynaklarla çalışıyor
- 6 GİB: Kurumlar vergisi beyannamesi için yarın son gün
- 7 Hazine yarın iki ihale düzenleyecek
- 8 Memura disiplin affı
- 9 SON DAKİKA: Cumhurbaşkanı Yardımcısı Yılmaz: Enflasyonun ateşi yaz aylarında düşecek
- 10 Memur olmak isteyenler dikkat! 20 kamu kurumu 37.262 personel alımı yapacak