Cumartesi 13.07.2019

Konutta bu fırsat bir daha gelmez

Konut satışlarının yurtiçinde yavaşlamasını hem tüketici, hem de sektör için 'fırsat' olduğunu söyleyen Özak GYO Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Akbalık, mevcut dönemde inşaat maliyetlerinin yüzde 50 arttığını söyledi. Bu artışların gayrimenkul satış fiyatlarına yansıtılmadığı için tüketiciye yatırım fırsatı oluştuğunu söyleyen Akbalık, "Sektördeki bu daralma, bilinçsiz geliştirici ve mimarların ayıklanarak, asıl işi gayrimenkul olanların ve iyi projelerin asıl yatırımı aldığı dönem olacak. Tüketici ise oluşan fiyat avantajını büyük bir fırsata çevirebilir. Bu fiyatları bulmak bundan sonra mümkün olmayacak. Ayrıca yeni konut ruhsatı alımında yüzde 50'lerden fazla düşüş var. Bu da, mevcut konutların daha fazla değerlenmesini sağlayacak" diye konuştu.
DEFOLU STOK KAMBUR OLDU
Sektördeki mevcut sıkıntılardan birinin 'toplumda oluşturulan algı' olduğunu vurgulayan Akbalık, t üketicinin ihtiyaçları düşünülmeden, altyapısı planlanmadan ve geleceğin formuna göre dizayn edilmeyen 'defolu projelerin' gayrimenkul stoku oluşturduğunu dile getirdi. Akbalık, "Bilinçli, bilinçsiz herkes ev yapıyor. O defolu ürünlerin yarattığı stok, ister istemez sektörde çok stok varmış gibi gösteriyor. Defolu ürünler sektörün sırtında kambur gibi duruyor. Bir aralar kim ne yapıyorsa satıyordu. Ama artık o günler bitti" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.