Salı 16.07.2019

Dünyanın en iyi dijital bankası Türkiye’den

Türkiye'den ilk kez bir banka dünyanın en iyi dijital bankası seçildi. Saygın finans yayın gruplarından Euromoney'nin "Mükemmellik Ödülleri 2019" kapsamında Akbank dünyanın en iyi dijital bankası oldu. Akbank aynı zamanda orta ve Doğu Avrupa'nın en iyi dijital bankası unvanını da aldı. Ödül töreni öncesinde soruları yanıtlayan Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, her yıl 200 milyon dolar yatırım yaptıklarını belirterek, yeni nesil bankacılık vizyonu konusundaki çalışmaların da ödülde büyük katkısı olduğunu belirtti.
GİRİŞLER ARTACAK
Türk bankacılık sektörünün diğer ülkelere göre teknoloji açısından daha iyi durumda olduğunu belirten Binbaşgil, "Bu ödülü hem kendimiz için hem de sektör için alıyoruz. Dijital bankacılık alanında yeni düzenlemeler geliyor. Eli kulağında. Bu düzenlemeler ile bankacılık dışı kesimden milyonlarca yeni müşterinin sektöre girmesini bekliyoruz" dedi.
Akbank Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce ise "Önce Mobil stratejimiz ile sektörde dijitalleşmenin açık ara birincisi olarak ilerledik. Bugün artık Akbank'taki işlemlerin yüzde 94'ü şube dışı kanallardan. Her 3 ihtiyaç kredisinin 2'si yine bu kanallardan müşterilerimize ulaşırken, yüzde 51'i sadece mobilden kullandırılıyor. Kredi kartı satışlarımızın ise yüzde 50'den fazlası müşterilerimize şubemiz dışındaki kanallarımız üzerinden erişiyor. Aktif müşteri penetrasyonumuz yüzde 60 düzeyinde" dedi.
Hem fiziksel hem dijital olan "fijital" şube modelini hayata geçirdiklerini belirten Burcu Civelek Yüce, 'Tosla' uygulamasını da devreye aldıklarını belirtti. Aköde adlı iştiraklerinin yarattığı Tosla uygulaması günlük finansal işlemleri sosyal bir platformdan yapıp para gönderip alma imkânı sunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.