Çarşamba 14.08.2019

Yurtdışına mobilya AVM’si kurup ihracatı ikiye katlayacak

150 bin metrekare üzerinde 600 modülden oluşan mobilyacılar çarşısında 300 firmanın faaliyet gösterdiği mobilya kooperatifi Modoko, yurtdışına benzerini kurup ihracatı artıracak. Ticaret Bakanlığı'ndan 3 milyon dolarlık Ür-Ge desteği aldıklarını belirten Modoko Yönetim Kurulu Başkanı Koray Çalışkan, "Mobilya ihracatını yoğun olarak gerçekleştirdiğimiz ülkelere 25'erli gruplar halinde ziyaretlerde bulunacağız. Potansiyeli en yüksek ve bürokrasi açısından en rahat olduğunu düşündüğümüz ülkeye ilk mobilya AVM'sini kuracağız. Ülkeyi belirlediğimizde bakanlığa sunacağız. Bir sorun yaşamazsak 2020'de bu projeyi hayata geçireceğiz" diye konuştu.
İLK SIRADA IRAK VAR
Aradıkları niteliklere en uygun pazarın şimdilik Irak olduğunu ifade eden Çalışkan, "İKEA tek başına 40 milyar dolar ihracat yaparken Türkiye'nin mobilya ihracatı 20 milyar dolar. Proje hayata geçtiğinde ihracatımızı ikiye katlamayı öngörüyoruz. Bu proje ile 365 gün ihracat yapacağız" dedi. Türk firmalarının bayiliğini alıp ürünlerini satacaklarını dile getiren Çalışkan, faaliyete geçilecek ilk yıl 1.5 milyar liralık ek ihracat yapmayı hedeflediklerini söyledi.
TÜRK DİZİLERİ İHRACATI ARTIRIR
YENI inşa edilen ülkelerde potansiyel olduğunu belirten Çalışkan, Türk dizilerinin önemine de dikkat çekti. Çalışkan, "Türk dizileri yurtdışında çok izleniyor. Dizilere her sektörden ürün yerleştirme yapılırsa yine ihracatı artırır" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.