Enerji sorunumuz kalmayacak
Bittiğinde dünyanın üçüncü en yüksek barajı olacak Yusufeli Barajı’nı inceleyen Başkan Erdoğan, “Eser kendisi konuşuyor. Kendimize enerjide yetme sürecine giriyoruz. Türkiye’nin enerji sorunu kalmayacak” dedi
SÜPER BARAJ LİSTESİNDE
Yusufeli Barajı, Artvin ili sınırları içerisinde, Çoruh Nehri üzerinde, Tarım ve Orman Bakanlığı koordinasyonuyla Limak Holding tarafından tümüyle özkaynaklar kullanılarak Türk mühendisler tarafından hayata geçiriliyor. Toplam 275 metre gövde yüksekliği ile Türkiye'nin en yüksek, çift eğrilikli ince kemer beton kategorisinde ise dünyanın üçüncü yüksek barajı olacak. Yusufeli Barajı bu yüksekliği ile süper yüksek baraj kategorisinde yer alıyor. Baraj sahasının jeolojik ve topografik yapısı gereği, projeye özgü ileri mühendislik teknolojileri geliştirilerek uygulanıyor ve bu uygulamalarıyla dünya baraj literatüründe yer alıyor.
6 BİN PERSONEL GÖREV YAPIYOR
GÖVDE beton hacmi 4 milyon metreküp olan Yusufeli Barajı gövdesinde; günlük ortalama beton döküm miktarı 7 bin metreküp olup, dünyada bu kategorideki barajlar ile kıyaslandığında, oldukça önemli bir rekora imza atılıyor. Baraj sahasında bulunan yaklaşık 800 metreküp/saat kapasiteli beton santralleri, ön soğutma ve ısıtma tesisleri ile iklim koşulları, mevsim değişikilikleri, hava sıcaklıkları gibi koşullardan etkilenmeksizin her koşulda beton üretilebiliyor. Proje sahasında 4 bin 500 olmak üzere, diğer destek personeli ile beraber 6 binin üzerinde personel görev yapıyor. Barajın 2021 yılında tamamlanarak ülke ekonomisine kazandırılması amaçlanıyor.
SANTRAL BİNASI YERALTINDA
YERALTINDA planlanan santral binasında bulunan üç ünite ile toplamda 558 MW kurulu güce sahip projede, enerji yapılarında da hidromekanik/ elektromekanik montaj işleri ve beton döküm faaliyetleri eş zamanlı olarak hızla devam ediyor
VİNÇLER 3 HAT İLE ÇALIŞIYOR
GÖVDE yüksekliğinde güncel olarak 130 metrekareye ulaşılan projede, beton santrallerinden baraj gövdesine beton transferi sağlamak için kablolu vinç ve beton konveyör hattı eş zamanlı olarak kullanılıyor. Kret kotunda kurulu olan ana beton santralinden alınan betonun transferi kablolu vinçler yardımıyla sağlanıyor. Kablolu vinçler 3 hat ile çalışıyor ve her bir hattın taşıma kapasitesi 28 ton. Taşıdığı her kova ise 9 m3 beton taşıyabilecek kapasitede.
İKÂMET ŞARTI ARANMAYACAK
ÖTE yandan Resmi Gazete'de yayınlanan Cumhurbaşkanı kararı ile Yusufeli Barajı ve HES Projesi inşaatı nedeniyle bulundukları yerleşim yerlerinden kaldırılmaları zorunlu bulunup iskan duyurusuna müracaat eden ailelerden konutu kamulaştırılanlar için ikâmet şartı aranmayacak. Ayrıca değişiklikle, 11 Eylül 2014 tarihinden önceki 3 yıl içerisinde kamulaştırma sahasında ticari vergi kaydı olan iş yerinin öncelikle mülk sahibine hak sahibi olmaları şartıyla yeni işyeri, borçlandırılarak verilebilecek.
72 KİLOMETRE YENİ YOL YAPILIYOR
ULAŞTIRMA ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü kontrol ve koordinasyonuyla Yusufeli Barajı rölekasyon yolları yapılıyor. Baraj su tutmaya başladığında mevcut çevre ve bağlantı yollarının bir kısmı su altında kalacağından 72 km yeni yol, 56 km uzunluğunda toplam 39 tünel, dördü özel tasarım olmak üzere toplam 4.13 km uzunluğunda 23 köprünün de yapımı aynı anda devam ediyor. Yusufeli Barajı, Türk mühendisliğinin öz kaynakları ve özgün çözümleri ile geldiği noktayı gösteriyor.
EN SON HABERLER
- 1 SGK ve İŞKUR, TÜBİTAK ile işbirliği protokolü imzaladı
- 2 Hazine 55 milyar lira borçlandı
- 3 Astımda risk faktörlerine dikkat!
- 4 "Aile Sosyal Destek Programı"yla 7,4 milyon haneye ulaşıldı
- 5 Türkiye'nin 2. astronotu Atasever 7 bilimsel deneye imza atacak
- 6 Tarımda başarı! Ektiği bitkiyi 200.000 TL'den satışa çıkardı
- 7 Türkiye'nin tohumda İsrail'e bağımlılığı yok
- 8 Türkiye'de 54 ilin ihracatı artış gösterdi
- 9 TOBB'dan 4 bine yakın sanayi kapasite raporuna onay
- 10 SON DAKİKA: Uzay misyonunda 2.aşama! Türk astronot Atasever için tarih belli oldu