Çarşamba 11.09.2019

Türkiye birçok ülkeye örnek oluyor

Türkiye'de iki evden biri depreme karşı sigortaya başvurmuş durumda. Halk arasında DASK diye bilinen ve 2000'de kurulan Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK), zorunlu deprem sigortası istatistiklerine göre yüzde 52 gibi bir oran var Türkiye genelinde. Yüzde 62 ile en yüksek sigortalılık oranına sahip Marmara'yı yüzde 49 ile İç Anadolu, yüzde 46 ile Akdeniz, yüzde 44 ile Karadeniz, yüzde 39 ile Doğu Anadolu takip ediyor. En düşük oran ise yüzde 38 ile Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde. Allah korusun ama bugün büyük bir depremde hasar ödeyebilme kapasitesi 20 milyar liraya ulaşmış durumda. Bu rakamlara bakarak deprem riskinin en yüksek olduğu ülkelerden biri olan Türkiye'de henüz yeterince deprem sigortası satılmadığını söylemek mümkün. Bardağın yarısı dolu ya da boş demek mümkün. Ancak örneğin bir de dünyanın en büyük depremlerine maruz kalan ve en gelişmiş sigorta sektörüne sahip ABD'ye bakınca aslında alınan mesafenin ne kadar büyük olduğunu görmek mümkün. ABD'de gerçekleşen tarihin 10 büyük depremin altısının gerçekleştiği California'da sigortalı ev oranı yüzde 10 gibi düşük bir oranda kalmış durumda. 1994 yılında gerçekleşen en büyük maddi zararlı depremin sigortalanmış zararı 44 milyar doları bulmuşken yüzde 90 gibi bir oranda sigorta olmaması Türkiye'deki seviyenin çok da kötü olmadığının kanıtı gibi. DASK'ın Türkiye'deki çalışmalarının Pakistan, İran, Güney Kore, Kazakistan, Azerbaycan, Özbekistan, Moğolistan ve Romanya gibi birçok ülke tarafında model alınması da aslında başarılı gidişi gösteriyor. Nüfusun büyük bölümünü barındırdığı için Marmara Bölgesi ve özellikle de İstanbul, yüzde 100'leri hedefliyor. Büyük bir depremin yüksek olasılığıyla yaşayan Marmara'da kentsel dönüşüm ve sigorta bilincinin depremden önce bitmesi temennisiyle...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.