Çarşamba 02.10.2019

Fitch Türkiye tahminini iyileştirdi

Eylül ayında, Türkiye'nin geçen yılki kur saldırısının ardından "etkileyici bir direnç göstererek" finansal şoku atlattığı tespitinde bulunan ve görünümün yükseltilebileceği sinyalini veren uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch, büyümeye ilişkin öngörüsünü de yukarı yönlü revize etti. Fitch küresel ekonomik görünüm raporunda Türkiye'nin 2019 yılı küçülme beklentisini yüzde 1.1'den, 0.3'e düşürdü. Fitch, ikinci çeyrekte beklentiden daha iyi büyümesi nedeniyle en somut büyüme revizyonlarının Türkiye'de olduğunu kaydetti
ENFLASYON TEK HANE OLACAK
Önceki gün açıklanan Yeni Ekonomi Programı'nda ekonominin bu yıl yüzde 0.5 büyümesi öngörülüyor. Fitch yaptığı değerlendirmede, eylül ve ekim aylarında enflasyonun tek hanelere inebileceğini kaydetti. Merkez Bankası'nın son iki toplantıda 7.5 puanlık faiz indirimi yaptığına işaret eden Fitch, "Bu indirimler beklentilerin de üzerindeydi ancak ılımlı küresel piyasa koşulları nedeniyle Türk Lirası üzerinde belirgin etkisi olmadı" değerlendirmesinde bulundu.
SANAYİDE 17 AYLIK DÜŞÜŞ BİTTİ
EKONOMIDE toparlanmanın güçlendiğine ilişkin işaretlere dün bir yenisi eklendi. İstanbul Sanayi Odası Türkiye İmalat PMI (Satın Alma Yöneticileri Endeksi) eylülde 50 seviyesine yükseldi. PMI, Temmuz 2018'den beri ilk kez iyileşmeye işaret etti. Faaliyet koşullarında 17 aydır süren yavaşlama eğilimi bitti. Yeni siparişler 1.5 yıl, istihdam 14 ay sonra ilk kez arttı. Girdi maliyetlerinde 3 yılın en düşük artışı oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.