Giriş Tarihi: 17.12.2019

“Yapay zeka sigortacılıkta etkisini gösteriyor”

Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, hayatımızın birçok alanında karşı karşıya olduğumuz ve günlük rutinlerimizi kolaylaştıran yapay zekanın, sigorta sektörü de dahil olmak üzere tüm sektörlerde etkisini hızla göstermeye başladığını dile getirdi

Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, "Günümüzde standart olarak kullanmış olduğumuz birçok uygulama, biz farkında olmadan arka planda aktifleşerek hayatımızı gözle görülür şekilde kolaylaştırıyor. Yapay zekâ girişimlerinin son dönemlerde oldukça arttığı günümüzde, diğer sektörler gibi sigorta sektörü de 'yapay zekâ' oluşumundan kendine düşen payı almaya başladı" dedi. Pamukçu, sigorta sektörünün geleceğe dair farklı tahminlere dayalı bir sektör olması sebebi ile, yapılan çalışmaların veri odaklı uygulamalar baz alınarak yürütüldüğünü söyledi. "Yapay zekânın özellikle sigorta sektörü tarafındaki en büyük avantajı, sigortalı adaylarının davranışları ve tercihleri için doğru öngörülerde bulunabilmesi ve sigorta kavramının başrol oyuncuları olan sigortalılarla ilgili yapılan doğru tespitlerle ihtiyaca uygun ürün yelpazesinin doğru şekilde kullanılmasıdır. Sigorta şirketleri içinde bulunduğumuz dönemde hâlâ operasyonel olarak yoğun bir çalışma şekli ile hizmet vermekte olup, bu tarz operasyonel çalışmaların özellikle manuel olarak yürütülmesi her zaman riskle karşı karşıya olduğumuzu göstermektedir." diye konuştu.
YAPAY ZEKA KULLANIMI SEKTÖRÜMÜZ İÇİN ÖNEMLİ
Dr. E. Baturalp Pamukçu, Forrester Consulting tarafından yapılan araştırmaya göre, Türkiye'de yapay zekayı aktif şekilde kullanan sektörlerin, operasyonel maliyetlerini ortalama %4 oranında düşürürken, satışları artıran ve erken müdahalelerle kayıp karşılığını azaltan müşteri davranışları hakkında ipuçları topladığını ifade etti. Pamukçu, "Yapay zekânın sektörümüzdeki kullanımıyla, bir kasko teklifi verirken sigortalının kaza yapma ihtimalini ve kaza yapması halinde ne kadarlık bir hasar maliyetinin oluşabileceği gibi öngörü niteliği taşıyan bu tarz durumları farklı hesaplama teknikleriyle özdeşleştirip, "riskli müşteri'' kategorisinin tespiti rahatça yapılabilmektedir" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.