Cumartesi 11.01.2020
Son Güncelleme: Cumartesi 11.01.2020

İşsiz sayısı 2 ayda 254 bin azaldı

Türkiye, istihdamda da atılan adımların meyvelerini toplamaya başladı. İşsiz sayısında 2 ayda 254 bin, 1 ayda ise 170 bin azalış yaşandı. Şubat 2019’da işsizlik yüzde 14.7 olurken, işsiz sayısı 4 milyon 730 bine ulaşmıştı

Dengelenme sürecinde enflasyonu hedefin de altına indiren, tarihinin en yüksek cari fazlasını veren ve ekonomide tekrar büyüme patikasına geçen Türkiye, istihdamda da atılan adımların meyvelerini toplamaya başladı. Eylülde yüzde 13.8 olan işsizlik, ekimde yüzde 14.4 ile 4 ayın en düşük seviyesine geriledi. Mevsimsellikten arındırılmış işsizlik ise yüzde 13.6 ile 9 ayın en düşük seviyesine indi. Ağustos ayında yüzde 27.4'e yükselen genç nüfusta işsizlik ise ekimde yüzde 25.3'e geriledi.

HEDEF YAKALANACAK
Ağustosta 4 milyon 650 bin olan işsiz sayısı, eylülde 4 milyon 566 bine, ekimde ise 4 milyon 396 bine geriledi.
İşsiz sayısında 2 ayda 254 bin, 1 ayda ise 170 bin azalış yaşandı. Şubat 2019'da işsizlik yüzde 14.7 olurken, işsiz sayısı 4 milyon 730 bine ulaşmıştı.
Hükümetin reel sektöre artan desteği ve faiz indirimleri ile güçlenen toparlanma o tarihten bu yana rakamlara olumlu yansıdı. Ocak 2019'dan bu yana istihdam edilenlerin sayısı 1 milyon 186 bin kişi arttı. Ekonomideki toparlanmanın kasım ve aralık aylarında istihdama yansımasının belirginleşeceğine dikkat çeken analistler, işsizliğin 2019'u Yeni Ekonomi Programı çerçevesinde belirlenen yüzde 12.9 hedefi civarında tamamlayacağı görüşünde.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.