Pazar 23.02.2020

Turkcell 2019’u rekorlarla kapattı

2019’da gelir ve kâr rekoru kıran Turkcell, faturalı abone artışında da 10 yılın zirvesine çıktı. Genel Müdür Erkan, “Rakiplerle farkı açıyoruz” dedi

Turkcell, 25'inci yılını kutladığı 2019'u rekorlarla dolu finansal ve operasyonel sonuçlarla kapattı. Turkcell Grubu'nun konsolide bazda toplam geliri bir önceki yıla kıyasla yüzde 18.1 oranında artışla 25.1 milyar liraya, FAVÖK'ü (Faiz, amortisman, vergi öncesi kâr) yüzde 18.6 artışla 10.4 milyar TL'ye yükseldi. Şirketin 2019 net kârı yüzde 61 oranında artarak tüm zamanların en yüksek miktarı olan 3.2 milyar TL'ye ulaştı.
1.5 MİLYON YENİ ABONE
Rakiplerle aradaki farkı açmaya devam ettiklerini belirten Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan "Bir önceki yıl en yakın rakibimizle aramızdaki ciro farkı yüzde 4 iken 2019'da bunu yüzde 6.3'e çıkardık. 2019'da 1.5 milyon yeni faturalı müşteri kazandık. Bu artış faturalı abone sayısında son 10 yılın rekoru. 2019, Turkcell için tüm zamanların en yüksek gelir ve kârını elde ettiğimiz yıl oldu. Tüm bunlara ek olarak güçlü ARPU artışımız da sağlıklı büyüdüğümüzün göstergesi" dedi. Türkiye'de bir ilk olan ve Turkcell'in mobil altyapısının gücünü ispatlayarak mobil altyapısı üzerinden fiber hızında ev interneti hizmeti sunan Superbox'ı tercih edenlerin sayısı, bir yıl içerisinde 10 kat artışla 323 bine ulaştı.
1 MİLYAR TL DİJİTAL GELİR
SUPERBOX kullanıcı sayısındaki artışın, Türkiye'de daha yaygın fiber altyapıya olan talebin en somut kanıtı olduğunu belirten Erkan, "Sahip olduğumuz geniş frekans bantları ve güçlü altyapımız sayesinde müşterilerimize fiber hızında mobil internet hizmeti sunarken ortak altyapı tarafındaki çalışmalarımızı da sürdüreceğiz" dedi. Turkcell'in yerli ve milli dijital servislerine talep 2019'da da ivme kazanarak artmaya devam etti. 2019'da yapay zeka teknolojisiyle dijital servislerinde kullanıcı deneyimini en üst seviyeye çıkaran Turkcell'in dijital servislerinden elde ettiği tekil gelir ilk defa 1 milyar TL'ye ulaştı.
7 MİLYAR LİRALIK YATIRIM
Erkan, 25 yıldır Türkiye'nin teknolojide öncü bir ülke olması için çalışmalarını aralıksız sürdüren Turkcell'in 2019'daki yatırımlarının 7 milyar TL'yi aştığını söyledi. Şirket, son beş senede yaklaşık 26 milyar luralık yatırıma imza attı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.