Salı 25.02.2020 10:25

Proje finansmanı kredileri 439 milyar TL'ye ulaştı

Mevduat bankaları ile kalkınma ve yatırım bankalarının proje finansmanı kredileri risk bakiyesi 2019'da bir önceki yıla göre yüzde 2 artarak 439 milyar liraya ulaştı.

Türkiye Bankalar Birliği Risk Merkezi tarafından Aralık 2019 dönemine ilişkin "Proje Finansmanı İstatistikleri" açıklandı. Mevduat bankaları ile kalkınma ve yatırım bankalarının proje finansmanına ilişkin istatistiki bilgileri içeren rapor, 20 banka verisinden oluşuyor.

Proje finansmanı kredileri risk bakiyesi Aralık 2019 dönemi itibarıyla bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 2 artarak 439 milyar liraya yükseldi. Risk bakiyesinin 400 milyar lirası nakdi, 39 milyar lirası gayri nakdi kredi şeklinde kullandırıldı.

Toplam taahhüt miktarı 538 milyar liradan (102 milyar dolar) 516 milyar liraya (87 milyar dolar) geriledi. Söz konusu tutar, dolar bazında yüzde 18 geriledi. Proje finansmanı kredilerinin yüzde 42'si enerji, yüzde 30'u altyapı, yüzde 10'u gayrimenkul sektörüne kullandırıldı. Diğer sektörlerin toplam içindeki payı yüzde 18 oldu.

Aralık 2018 itibarıyla 81 milyar dolar olan proje finansmanı kredileri risk bakiyesi, geçen yılın sonunda yüzde 9'luk düşüşle 74 milyar dolara indi.

Altyapı sektöründe risk bakiyesi değişmeyerek 24 milyar dolar oldu. Aynı dönem itibarıyla dolar bazında risk bakiyesi, gayrimenkul sektöründe yüzde 18, enerji sektöründe yüzde 13, diğer sektörlerde ise yüzde 15 azaldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.