Giriş Tarihi: 16.4.2020

Karantinada EVlendik

Salgın ev satışını durdurmadı. Geçen yıla göre konut satışı yüzde 3.4 arttı. Martta kredili satışlarda ise yüzde 90.4 artış oldu

Koronavirüs karantinasının başladığı martta konut satışları hızını biraz yavaşlatsa da artmaya devam ediyor. Hükümetin virüsle mücadele sürecinde konut kredisi kullanım limitlerini yüzde 80'den 90'a çıkartmasıyla vatandaş ev alma talebini ertelemedi. Alınan tedbirlerden bir diğeri de vatandaşın evden çıkmadan tapu işlemlerini online yapabilmesi oldu. İnşaat firmalarının da yaptığı sanal örnek daire turları ve uzaktan online satış sistemleriyle tüketici konut almaya devam etti. Martta toplam 108 bin 670 ev satıldı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, geçen yılın aynı dönemine göre satışlar yüzde 3.4 arttı. Satış adetlerine göre ilk sırayı yine İstanbul aldı.
KREDİLİ İKİYE KATLANDI
Martta kredili satışlar bir önceki yıla göre yüzde 90.4 arttı. Salgın etkisine rağmen, faizlerin düşük olmasıyla konut kredisi kullanımı iki katına çıktı. Kredili konut satışları geçen sene martta Türkiye genelinde 22 bin 762 olmuştu. Bu sene iki katına çıkarak 43 bin 329 oldu. İkinci el konut satışları martta geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 22.5 artış göstererek 74 bin 581'i buldu. İstanbul 13 bin 407 ikinci el konut satışı ve yüzde 18 payla bu alanda da ilk sırada yer aldı. İstanbul'u 9 bin 101 konut satışıyla Ankara, 5 bin 23 satışla İzmir izledi. Yabancılara yapılan konut satışları ise geçen yılın aynı ayına göre yüzde 3 azalarak 3 bin 36 oldu.
ONLINE SATIŞLAR YOĞUN
İNDER Başkanı Nazmi Durbakayım, "Bu yılın ilk iki ayına göre yüzde 2 civarında daralma gösterse de geçen yılın ilk altı aylık verilerinden çok daha iyi bir performans sergiledi. Ancak bu satışlar birinci el konutlardan daha ziyade ikinci el konutlarda olduğu için inşaat firmalarındaki satış sıkıntısı halen devam ediyor. Online olarak sürdürdüğümüz satış ve pazarlama faaliyetlerimizde ve oldukça yoğun trafiğin yaşandığı çağrı merkezlerimizden gelen veriler, insanlarımızın konut almaya niyetli olduklarını ancak yatırım ve tasarruflarını yönlendirmek istedikleri konutu bire bir görmek için opsiyonda beklemeyi tercih ettiğini gösteriyor. Aynı durum yabancı satışlarında da görülmektedir" açıklamasında bulundu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.