Türkiye otomotivde Çin’e alternatif oldu
Koronavirüs salgınında Çin’de parça üretiminin durması Avrupa’da fabrikaların kapanmasına neden oldu. Bu tablo Avrupa’ya yakın ülkelerde üretimi gündeme getirdi. Şimdi Türkiye’nin yeni merkez olabileceği konuşuluyor
KÜRESELLEŞME SALLANDI
Koronavirüsle birlikte iş yapma şekillerinin değiştiğini ifade eden TAYSAD Başkanı Kanca, şöyle devam etti: "Son 10-20 yıldır küreselleşmenin getirdiği baskı ile oturmuş yapılar bir anda salladı. Benim kanaatim şimdi daha yakın, daha güvenilir, daha kısa mesafelerdeki tedarikçiler tercih edilecek. Bu krizin belki en fazla etkisi bu yerelleşmede olacak. Hiç kimse 20 farklı ülkede bir şey üretip, sonra toplayıp, getirme cesaretini kısa zamanda kolay kolay bulamaz."
AVRUPA'YA YAKINLIK BÜYÜK AVANTAJ
TAYSAD Başkan Yardımcısı Kemal Yazıcı da Avrupalı firmaların Çin'de ortaya çıkan koronavirüs salgını sonrasında parça tedarik zinciri konusunda endişelendiğini söyledi. Yazıcı, "Türkiye'de alternatif parça üretimini tedarik imkanı açısından sorgulamaya başladılar. Türkiye'nin Avrupa'ya yakınlığı, Türklerin sorunları çözme kabiliyeti bir fırsat olacak" dedi.
EN SON HABERLER
- 1 SON DAKİKA: Emeklilere yüzde 20 indirim! Resmi Gazete'de yayımlandı
- 2 Doğal gazda haziran tarifesi belli oldu
- 3 Türkiye pozitif ayrıştı! G20'de öne çıktı
- 4 LPG ithalatı martta arttı
- 5 GastroShow kaldığı yerden devam ediyor! Şefler Turkuvaz'da buluşuyor
- 6 SON DAKİKA: Büyüme rakamları açıklandı: Türkiye ekonomisi hız kesmiyor! Bakan Mehmet Şimşek: Rakamlar cesaret verici
- 7 Türkiye'nin ham çelik üretimi arttı
- 8 PTT ile Vakıf Katılım arasında yeni işbirliği
- 9 Enerjide acele kamulaştırma kararları
- 10 Aziz Yıldırım 'Köprüden önce son çıkış' diyerek açıkladı: İşte Fenerbahçe'nin kurtuluş reçetesi!