Perşembe 30.04.2020

Turkcell müşteri kazanımında 20 yılın rekorunu kırdı

Yılın ilk çeyreğine ilişkin finansal ve operasyonel sonuçlarını açıklayan Turkcell Grubu, bu dönemde konsolide bazda toplam gelirlerini, geçen yılın ilk çeyreğine göre yüzde 17.3 artışla 6.7 milyar TL'ye çıkardı. Şirketin FAVÖK'ü 2.8 milyar TL olarak gerçekleşirken, FAVÖK marjı ise yüzde 42.2'ye yükseldi. İlk çeyrek net kârı da 873 milyon TL olarak gerçekleşen Turkcell, 679 bin yeni faturalı müşteri kazanarak birinci çeyrekler arasında en yüksek müşteri kazanımına ulaştı. Güçlü bir performans ortaya koyduklarını söyleyen Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, "Net kârımızı geçen yılın aynı çeyreğinde oluşan Fintur satış kârını hariç tutarak değerlendirdiğimizde yüzde 93 arttı. Geçen yıl 7 milyar liradan fazla yatırım yaptık. Bu yıl da yatırımlarımız kesintisiz sürecek" dedi.

DİJİTAL SERVİSLER BÜYÜDÜ
Söz konusu dönemde mobil şebeke üzerinden fiber hızında internet hizmeti sunan Superbox'a da müşteriler yoğun talep gösterdi. İlk çeyrekte 76 bin yeni müşteri kazanan Superbox'ın toplam abone sayısı 400 bine çıktı. Mart ayında Turkcell'in 4.5G abonelerinin mobil data kullanımı 13 GB'a ulaşırken, ilk çeyrek ortalama mobil internet kullanımı ise yüzde 66 artışla 9.8 GB oldu. Dijital servisler, bu çeyrekte elde edilen tekil gelir bazında yıldan yıla yüzde 29 büyüdü. BiP üzerinden yapılan görüntülü görüşme süresi yüzde 51 yükselişle mart ayında 6.5 milyon dakikaya ulaştı. Evden çalışma ve uzaktan eğitimin başlaması ile son dönemde şirketin şebekesindeki trafik yüzde 35 arttı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.