Perşembe 28.05.2020

KOBİ çalışanlarının yarısı oltaya geliyor

Evden çalışmaların artmasıyla birçok şirket dijital saldırıya açık hale geldi. Uzmanlar uyarıyor: KOBİ çalışanlarının yarısından fazlası oltaya geliyor

Siber güvenlik ve siber sigorta salgın sürecinde her zamankinden daha önemli hale geldi. Özellikle Kovid-19 salgını döneminde uzaktan çalışmalar da artınca şirketler saldırıya daha açık hale geldi. Sigortacılık sektörü bu alanda hem hasar tazminatı hem de teknolojik danışmanlık hizmeti veriyor. Özellikle KOBİ'lere yönelik kimlik avı saldırıları artış gösteriyor.
ZARAR 50-100 BİN DOLAR ARASINDA
Yapılan bir araştırmaya göre oltalama saldırıları, ABD'deki KOBİ'lerde 50 bin ile 100 bin dolar aralığında kayıplara neden oluyor. KOBİ çalışanlarının yarısından fazlasının oltalama saldırılarına düştüğünü belirten Bitdefender Türkiye Genel Müdürü Barbaros Akkoyunlu, KOBİ'lerin kimlik avı e-postalarına karşı çalışanlarını bilinçlendirmesi ve etkili siber güvenlik çözümlerine sahip olması gerektiğini aktarıyor. Alman sigorta şirketi HSB'nin yaptığı son araştırmaya göre, ABD'deki KOBİ'lere yönelik geçtiğimiz yıl yoğun şekilde şüpheli e-postalar atıldı. Çoğunlukla kimlik avı içeren e-postaları atan hackerlerin amacı ise KOBİ çalışanlarından hileli hesaplara on binlerce dolar paranın yatırılmasını sağlamak olarak görünüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.