Çarşamba 08.07.2020
Son Güncelleme: Çarşamba 08.07.2020

Türk şirketler pandemiden güçlenerek çıktı

Dünyaca ünlü birçok dev şirket koronavirüse yenilip iflasını açıklarken, Türkiye hızlı şekilde devreye aldığı finansal destek paketleriyle hem şirketleri hem de vatandaşları korumaya alarak süreci en az hasarla atlattı

Küresel ekonomide yaşanan durgunluk nedeniyle şirket iflaslarında yüzde 25'lik artış beklenirken, Türkiye'de salgının en yoğun yaşandığı dönemde 100 bine yakın kurulu şirket arasında sadece 31'i iflas başlatma tescili yaptı. Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, 2020'yi kayıpsız kapatmayı hedeflediklerini vurgulayarak, iş dünyasıyla el ele verdiklerinde yapılamayacak hiçbir şeyin olmadığını söyledi.
BU YILI KAYIPSIZ KAPATACAĞIZ
Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, ilk vakanın görüldüğü mart ayı ile mayıs sonuna kadar iflas eden şirket sayıları ve il bazında dağılımına ilişkin bilgi verdi. Bakan Pekcan, Merkezi Sicil Kayıt Sistemi üzerinden elektronik ortamda yapılan sorgulamaya göre bu dönemde 10 anonim şirket ve 21 limited şirket olmak üzere 31 şirket iflas başlatma tescili yaptı. Bakan Pekcan, bu süreçte verilen devlet destekleriyle iş dünyası, ihracatçıların elbirliği ile güçlü bir şekilde toparlanma sürecine girileceğini belirterek, "Sağlık alanında gösterdiğimiz pozitif ayrışmayı ekonomi ve ticaret alanında göstereceğiz" dedi.

Milyonlarca vatandaşı rahatlatacak! Dev proje o tarihte hizmete giriyor Memur ve emekli aylıklarına yapılan zammın ardından 65 yaş ve engelli aylığında artış Son dakika: İstanbul'un bu ilçelerinde konut fiyatları arttı!

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.