Salı 11.08.2020 12:54
Son Güncelleme: Salı 11.08.2020 12:56

Türkiye'den havacılıkta çok önemli bor hamlesi! Dünyada ses getirecek

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) ile Ulusal Bor Enstitüsü (BOREN) arasında “Bor Fiber takviyeli Kompozit Malzemelerinin Havacılık Yapısallarında Kullanımının Araştırılması” konulu bir iş birliği protokolü başlatıldı. Dünyada bilinen iki kompozit alternatifi yerine TUSAŞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil ve BOREN Başkanı Doç. Dr. Abdülkerim Yörükoğlu tarafından önerilen fikir, anlaşma ile perçinlendi. TUSAŞ ve BOREN, dünya havacılık eko sisteminde sık kullanılan materyaller yerine “bor fiber kompozit” malzemesi araştırılması ve geliştirilmesi konusunda iş birliği yapacak.

TUSAŞ ve BOREN arasında imzalanan iş birliği kapsamında ülkemizde önemli miktarda rezervi bulunan bor minerali kullanılarak Bor Fiber Takviyeli milli kompozit malzemeleri geliştirilmesi hedefleniyor. Bu vesileyle hava araçlarındaki millilik oranlarının artması, milli ürünlerin ise inovatif özellikleri ile pazarda daha güçlü bir konum alması hedefleniyor.

TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİİ HAKKINDA

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii, sabit ve döner kanatlı hava platformlarından insansız hava araçları ve uzay sistemlerine kadar entegre havacılık ve uzay sanayi sistemlerinin tasarım, geliştirme, modernizasyon, üretim, entegrasyon ve yaşam döngüsü destek süreçlerinde Türkiye'nin teknoloji merkezi konumunda olup; havacılık, uzay ve savunma sanayiinde küresel oyuncular arasında yer alıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.