Giriş Tarihi: 16.10.2020

Kişisel veriden uzakta yapay zekâ geliştirme

Syntonym, sürücüsüz otomobillerden perakende sektörüne her yerde kişisel verileri koruyor. Daha doğru tahminler elde edilmesini sağlayarak görsel yapay zeka yeteneklerini artıran girişim, fark yaratacak çözümler sunuyor

Yapay zeka yazılımlarının doğru öngörüler geliştirilmesine katkı sağlaması için daha çok veriye ihtiyaç duyuluyor. Oysa her kurumun elinde sosyal medya veya cihazlardan toplanan görsel veriler yok. Üstelik kişisel verilerle ilgili ulusal ve uluslararası yasalara takılan görsel verilerin işlenmesi konusunda önemli çözüm sağlayan girişimler var. Türk Telekom'un girişim hızlandırma platformu Pilot'un 8'inci dönem girişimleri arasında yer alan Syntonym, görsel veri işleyen ve depolayan kurumların ellerindeki verileri GDPR ve KVKK uyumlu bir şekilde anonimize ederek bireylerin mahremiyetini koruyor. Syntonym, verilerin açık rızaya gerek duyulmadan da işlenebilmesi, paylaşılabilmesi ve yapay zekâ eğitim verisi olarak kullanılabilmesini sağlıyor. Böylece kurumların yapay zeka yeteneklerinden faydalanacak çözümleri geliştirmelerine katkı sağlıyor.
KİŞİSEL BİLGİLER KORUNUYOR
Syntonym, müşterinin mahremiyetini koruyarak, verinin kıymetini bilmeyi sağlayacak çözüme odaklanıyor. Böylece küresel teknoloji devlerine terk edilen alanda kurumların da öngörü geliştirmelerine olanak tanıyor. Syntonym, resim ve videolardaki biometrik veri olan mevcut yüzleri, hiç var olmamış sentetik yüzlerle değiştirerek, geleneksel yöntemlerin aksine yaş, cinsiyet, baş pozisyonu ve yüz ifadeleri gibi analitik metrikleri koruyor. Bu yapay zekâ algoritmalarının doğruluk ve güveniliğini artırdığı gibi, ileri veri analizlerini de mümkün kılıyor. İTÜ ARI Teknokent'in Kuluçka Merkezi İTÜ Çekirdek'ten de destek alan girişim, 250 bin TL yatırım almayı başardı.
PERAKENDE FİKİRLERİNE GİRİŞİMCİ DESTEĞİ GELDİ
MEDIAMARKT, Türkiye'de başlattığı ve zamanla dünyaya yayılan "MediaMarkt Startup Challenge" projesiyle, perakendeyi yeniden şekillendirecek girişimcileri pazarla buluşturmayı hedefliyor. Ağustos ayında başlayan sürecin ardından gelen başvuruları değerlendiren MediaMarkt Startup Challenge jürisi, kazanan başarılı girişimcileri 20 Ekim tarihinde düzenlenecek Challenge Day'de açıklayacak. Kovid-19 pandemisi nedeniyle bu yıl online olarak düzenlenecek etkinlik, 20 Ekim tarihinde canlı yayınlanacak. Böylece girişim ekosistemine ilgi duyan herkes www.mediamarktstartupchallenge.com/ üzerinden ücretsiz olarak kaydını yaptırarak etkinliği eşzamanlı olarak takip edebilecek. Etkinlikte finale kalan girişimciler, perakende sektörüne hangi inovatif projelerle yön vermeyi hedeflediklerini anlatacak. 10 farklı girişimcinin projelerini uzman jüriye sunacağı etkinlikte sunumlar sonrası jüri ilk 3'e girerek ödül kazanan projeleri açıklayacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.