En hızlı tanıtım
Formula 1’in Türkiye tanıtım videosu tıklanma rekoru kırdı. Sadece Formula 1’in resmi hesaplarından bile 5 milyondan fazla kişi, İstanbul’un tarihi ve turistik yerlerinin yer aldığı videoyu izledi. Etkileşimlerle 450 milyon kişiye ulaşıldı
Ekonomik açıdan dünyanın en değerli ilk 10 spor organizasyonu arasında yer alan, 9 yıl aradan sonra İstanbul'a geri dönen Formula 1 yarışı, start almadan Türkiye'nin tanıtımına büyük katkı sağladı. Bugün Intercity İstanbul Park'ta koşulacak olan yarış için Red Bull Racing ve AlphaTauri F1 takımlarının yer aldığı ve 15 Temmuz Şehitler Köprüsü, Topkapı Sarayı, Sultanahmet Meydanı gibi İstanbul'un çeşitli bölgelerine yer verilen video, Formula 1'in sosyal medya hesaplarında perşembe akşamı yayımlandı.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı himayesinde çekilen Türkiye Grand Prix'i Tanıtım Filmi, iki günde Formula 1'in sadece kendi twitter hesabından 3 milyona yakın kişiye ulaştı. Instagram'daki izlenme rakamı da 1 milyon 800 bini geçti. Formula 1 İstanbul tanıtım videosunu Facebook'ta ise 200 bine yakın kişi izledi. Videolar sadece F1'in kendi sosyal medya hesaplarında 5 milyondan fazla görüntülenme aldı. Paylaşım rekoru kıran videonun 450 milyona yakın kişiye ulaştığı belirtiliyor.
300 MİLYON DOLAR
Formula 1 DHL Türkiye Grand Prix 2020, 200 ülkede ve 250'den fazla kanalda yayınlanacak. 10 takım, 20 sürücüyle 21 ülkede gerçekleştirilen Formula 1'in her bir yarışını 2 milyara yakın insan izliyor. Yarış boyunca yüzlerce ülkede yapılan yayınların toplam süresi de neredeyse 50 bin saati buluyor. İşin bu tarafından bakıldığında ise yarışların düzenlediği ülkeye paha biçilemez bir tanıtım fırsatı sunuyor. Yapılan tahminlere göre, dev organizasyonun Türkiye'nin tanıtımına 300 milyon dolar değerinde katkı yapması bekleniyor.
OTELLER DOLDU
Yarışların şehir ekonomilerine katkısını değerlendiren turizm sektörü temsilcileri, şu değerlendirmeyi yaptı:
"Seyircili olsaydı özel jetlerle gelecek birçok ünlü yabancı isimle tanıtım iki katına çıkacaktı. Formula 1'i takip eden birçok yıldız isim var ve bunların sosyal medya takipçileri çok fazla. Kendi sosyal medyalarından yapacakları paylaşımlar çok etkili olacaktı. Ancak mevcut şartlarda bile büyük bir katkı var. Sadece takımların doldurduğu oteller ve aldıkları hizmetlerin İstanbul'a katkısı 100 milyon doları buluyor. İstanbul Park etrafındaki oteller doldu. Restoranlar yüzde 100 kapasite ile hizmet veriyor."
ÜLKEMİZ TANITILIYOR
Formula 1'i İstanbul'a geri getiren Intercity Yönetim Kurulu Başkanı Vural Ak da, "Burada tanıtılan şey İstanbul ve ülkemiz. Bu vesileyle yaklaşık 2 milyar kişi İstanbul'u izleyecek, dinleyecek ve konuşacak. Ekonomik boyutuna baktığımızda, yarış seyircisiz olsa bile 20 yarış aracı için 4 bin yabancı görevli geldi. Seyirci olmasa bile 4 bin yabancı görevlinin gelişi İstanbul turizmine katkı yapacak. Seyircisiz haliyle bile ekonomik katkısı 100 milyon doları buluyor" demişti.
Formula 1'in sosyal medya hesapları takipçi sayısı:
Instagram: 11 milyon
Twitter: 5 milyon
Facebook: 9.5 milyon
TikTok: 1 milyon
Ekonomik açıdan en değerli spor organizasyonları
Avrupa Futbol Şampiyonası
Dünya Kupası
Şampiyonlar Ligi
Formula 1
Olimpiyat Oyunları
İstanbul'da son 12 yılda yapılan büyük organizasyonlardan bazıları şöyle:
EN SON HABERLER
- 1 ABD-Çin arasındaki derinleşen rekabet enerji ticaretini etkileyebilir
- 2 BIST 100 zirvede! Yüzde 39,23 değer kazandı: Son 9 yılın en yüksek...
- 3 İş Bankası / İLAN
- 4 Uzay planı işliyor! Tarih belli oldu: TÜRKSAT 6A ile haberleşme kalitesi artacak
- 5 Petrolde heyecanlandıran gelişme! TPAO'dan yeni karar: Gözler o ilden gelecek haberlere çevrildi
- 6 Türk Ticaret Kanunu'ndaki değişiklikler neler getirdi?
- 7 OGM'nin yapay zekasına BM'den 'Çevre' ödülü
- 8 Girişimcilerin hayallerine destek oluyor
- 9 Türkiye’nin ilk ‘Etki Yatırımı Zirvesi
- 10 Vergi “tavana” yayılacak doktor vergisini peşin ödeyecek