Perşembe 19.11.2020
Son Güncelleme: Perşembe 19.11.2020

Girişimciler 2021’e odaklandı

Dijitalleşmeye olan talep pandemiyle birlikte arttı. Bu durum şirket birleşme ve satın almalarını da hızlandırdı. Yazılım, e-ticaret, online ödeme, online eğitim, oyun ve dijital sağlık sektörleri ön plana çıktı

Dijitalleşme, içinde bulunduğumuz son 10 yılın en önemli gündemlerinden biri oldu ve olmaya da devam ediyor. Pandemi süreci şirketlerin devam eden dijitalleşme süreçlerinin hızlanmasını sağladı. Evden çalışma, e-ticaretin öne çıkması gibi çeşitli faktörlerin etkisiyle, şirketler birkaç yıla yaydığı dijitalleşme sürecini çok kısa sürede tamamlamak durumunda kaldı.
SÜRECİN KAZANINI KİM?
Dijitalleşmeye olan talep pandemiyle birlikte iyice arttı. Bu gelişme şirket birleşme ve satın almalarını da hızlandırdı. Akıllarda ise sürecin kazananlarının kimler olacağı ve yeni trendler var. Bu sorunun cevabını Core Finance Kurucu Ortağı Yağız Sözmen verdi. Teknoloji sektöründe yüksek bir hareketlilik olduğunu söyleyen Sözmen, "Örneğin Türkiye'de pandemi öncesi her 5 alışverişten biri online yapılırken, bugün her 3 alışverişten biri online yapılır hale geldi. Önde gelen online ödeme şirketlerinden Stripe'ın CEO'sunun geçen hafta açıkladığı rakamlara göre sadece pandemi sürecinde Stripe hesabı açan şirketlerin üzerinden geçen miktar 10 milyar doları aştı" dedi. Sözmen şunları kaydetti: "Bununla beraber tüm bu dijitalleşmenin getirdiği risklere karşı siber güvenlik alanı da çok kritik bir hal aldı ve yine ciddi büyüme gösterdi. Teknoloji şirketlerine yönelik yatırımlarda, birleşme ve satın almalarda çok ciddi bir artış söz konusu. Yazılım sektörü, e-ticaret, online ödeme, online eğitim, oyun ve dijital sağlık gibi endüstrilerde birleşme ve satın alma işlemlerinin sayısında ciddi bir artış görmemiz muhtemeldir. Aynı şekilde Türkiye'de ekosisteme giren paranın büyük ölçüde arttığını söylemek mümkün. Gelen yatırımlar adet ve miktar bakımından artmaya başladı. Son günlerde gerçekleşen Peak Games ve Rollic Games'in Zynga tarafından satın alınması ve Micro Focus'un, bizim de danışmanlığını yaptığımız Atar Labs'ı satın alması gibi örnekler bu eğilimin en önemli göstergesi. Atar Labs'ın alınması, siber güvenlik ve yazılım geliştirme alanında değil aynı zamanda teknoloji alanında da Türkiye'nin önünde çok büyük fırsatlar olduğunu göstermesi açısından çok önemli."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.