Giriş Tarihi: 28.11.2020

197 ülkeye ihracat yapan çelik sektörü yeni pazarlara açılıyor

Pandemi ve haksız kotalar nedeniyle daralan Avrupa ve Amerika pazarı, 197 ülkeye ihracat gerçekleştiren çelik sektörünü harekete geçirdi. Çelik İhracatçıları Birliği (ÇİB) Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Aslan, "Şu dönemde virüsün etkilerinin biraz daha azaldığı Uzakdoğu pazarına yöneldik. Yeni normalle birlikte 2020 yılının ikinci yarısından itibaren sektörümüzün toparlanmaya başladığını ve ihracatımızın arttığını gözlemliyoruz.'' dedi. Küresel salgının etkileri birçok sektörde olduğu gibi Türk Çelik sektöründe de hissedildi. Çelik ihracatı 2020 yılının ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre miktar bazında yüzde 9,8 azalarak 9,7 milyon ton, değer bazında ise yüzde 16,6 azalış ile 5,9 milyar dolar olarak gerçekleşti. 197 ülkeye ihracat gerçekleştiren çelik sektörü yılın ilk yarısında yaşanan kayıpları ikinci yarıda telafi etmenin hazırlığı içerisinde. Çelik İhracatçıları Birliği (ÇİB) Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Aslan, üretim ve ihracat odaklı sektördeki son durumu paylaştı.
TOPARLANMA BAŞLADI, YILIN İKİNCİ YARISI HAREKETLİ GEÇİYOR
Adnan Aslan çelik sektöründeki son durumla ilgili şu ifadeleri kullandı: "Türkiye'nin çelik ihracatı 2020 yılının ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre miktar bazında yüzde 9,8 azalarak 9,7 milyon ton, değer bazında ise yüzde 16,6 azalış ile 5,9 milyar dolar olarak gerçekleşti. Pandemi nedeniyle alınan önlemlerin Haziran aylarında gevşetilmesi sonucunda normalleşmenin etkisiyle yeniden artış ivmesi yakalandı. Yeni normalle birlikte 2020 yılının ikinci yarısından itibaren sektörümüzün toparlanmaya başladığını ve ihracatımızın arttığını gözlemliyoruz. Pandemi nedeniyle tüm pazarlarımızda ihracatımızın istenen seviyelerde gerçekleşemediğini söyleyebiliriz. Bu nedenle sektörümüz için alternatif pazarlara yönelmek her zamankinden daha çok önem taşıyan bir hal aldı. Salgınla birlikte son süreçte dünya genelinde ihracat pazarlarındaki ülkelerin gümrük duvarlarını haksız bir şekilde yükseltmesi sonucunda 2020 yılının ilk yarısında en fazla kayıp yaşanan pazarımız Avrupa Birliği oldu. AB, korunma önlemi gözden geçirmeleri ile Türkiye'den yapılan ithalatı elinden geldiğince engelleme yoluna gitti. Sektörümüzün karşılaştığı bu haksız uygulamalara karşı Birlik olarak hukuki girişimlerimizi sürdürüyor, haksız engellemelerin serbest ticarete zarar verdiğini düşünüyoruz."
İHRACAT RAKAMLARI
ÇİB Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Aslan, "Yeni normal ile birlikte 2020 yılı sonu için birinci yarıda yaşanılan kaybı ikinci yarıda telafi etme şansını yakalayabileceğimizi öngörüyoruz. İhracatımızın miktarda bir önceki yıla kıyasla aynı kalarak yaklaşık 21,2 milyon ton olarak gerçekleşmesini ümit ediyoruz. Değerde ise yüzde 5 düşüşle 13,2 milyar dolara karşılık gelebileceğini hesaplıyoruz. Bu salgının ne kadar süreceğini kestirmek mümkün değil. Pandemi sürecinin global çelik sektörüne etkilerini ve tedarik zincirinde yaşanan dalgalanmaları yakından takip ediyoruz. Şu an için 2021 yılına yönelik yeni siparişler oluşsa bile konjonktürün neler getireceğini tam olarak kestiremiyoruz. 2021 yılı için küresel olarak normalleşme beklentileri kapsamında ihracatımızın miktarda yüzde 10 artışla 23,3 milyon tona ulaşacağını, değerde ise yüzde 15 artışla 15,1 milyar dolar seviyelerinde gerçekleşeceğini öngörüyoruz." şeklinde konuştu. Adnan Aslan, alternatif ihracat pazarlarının sektör açısından kritik öneme sahip olduğunu vurgulayarak, "Türk Çelik sektörü uzun yılların deneyimiyle pazarlarını çok daha rahat çeşitlendirebiliyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.