Cumartesi 19.12.2020

Türkiye Kovid-19 yaralarını en hızlı saracak ülkelerden

Bloomberg, 17 önde gelen Gelişmekte Olan Ülke'nin Kovid-19 sonrası ekonomik toparlanma potansiyelini ölçtü. 11 ekonomik kritere göre ölçüm yapan Bloomberg'in listesinde ilk sırada Tayland yer alırken, Türkiye yedinci.
Tayland, sağlam rezervleri ve yüksek portföy girişi potansiyeli nedeniyle listenin ilk sırasına otururken, Rusya, güçlü rezervleri ve mali yapısının yanı sıra düşük değerli ruble sayesinde ikinci oldu.
KUR SEVİYESİNE DİKKAT
Türkiye, Güney Afrika Cumhuriyeti ve Şili'yle birlikte yedinci sırayı paylaşırken, mevcut reel efektif döviz kurlarının beş yıllık ortalamalarına göre değerlendirildiğinde, Brezilya, Türkiye, Macaristan ve Malezya'nın değerinin altında olduğuna da vurgu yapıldı. Birçok gelişmekte olan ülkenin salgından sonra hızla toparlanacağının da altı çizilirken, özellikle Asya ülkelerinin hızla yükselen borcun Gayri Safi Yurtiçi Hasıla'ya oranının dikkatle izlenmesi gerektiği de vurgulandı.
ÇİN GERİDE KALDI
Brezilya, artan mali açık ve borç endişeleri nedeniyle geride kalırken, yüksek beklentilerin olduğu düşünüldüğünde Çin'in performansı oldukça düşük puanda kaldı.
Özellikle daha fakir ve daha az gelişmiş ülkelerin, küresel aşı dağıtımında geride kalacaklarına dair bir endişe de bulunuyor. 2021 yılı için beklentinin üzerinde bir büyüme yakalayacak ülkeler arasında Malezya, Hindistan, Çin ve Filipinler'in olacağı varsayıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.